TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W Europie Zachodniej pociągi nierzadko osiągają prędkości zbliżone do 300 km/h. W Polsce namiastkę dużych prędkości mają dać pociągi Pendolino. W tym tygodniu PKP ma zaprezentować na zdjęciach prawie gotowy, pomalowany w barwy przewoźnika pociąg powstający we włoskiej fabryce.
reklama
Za 20 składów, budowę centrum serwisowego i 17-letnie utrzymanie nowego nabytku spółka zapłaci 665 mln euro. Te ogromne pieniądze to i tak niewielka część wydatków, jakie trzeba będzie ponieść aby pociąg pokazał choć część ze swoich możliwości.
Z Warszawy do Grodziska będzie jechał z prędkością 120 km/h, pomiędzy Grodziskiem a Włoszczową przyspieszy do 200 km/h. Na protezie koniecpolskiej znów pojedzie z prędkością 120 km/h, a odcinek pomiędzy Opolem a Wrocławiem będzie pokonywał z prędkością 160 km/h.
W Polsce pod koniec 2011 roku, tylko 6,66 proc. linii kolejowych nadawało się do jazdy z prędkością ponad 160 km/h. Linie przystosowane do jazdy z dużą prędkością muszą mieć rozstaw pomiędzy dwiema nitkami torów wynoszący co najmniej 4,5 m (4 m na liniach o prędkości poniżej 160 km/h), nie mogą mieć zbyt ostrych łuków i nie mogą mieć przejazdów na poziomie szyn, kładek nad torami. Szerokość pasa bezpieczeństwa na peronie musi wynosić 2m.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami