TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-10-18 - LOT wznowi rejsy do Pekinu

W przyszłym roku PLL LOT zamierza wznowić loty z Warszawy do Pekinu. Ta decyzja nie ulegnie zmianie, nawet jeśli nie otrzyma wiosną 2012 r. Boeinga 787 Dreamlinera.

reklama


Jak powiedział w poniedziałek prezes spółki Marcin Piróg - Czekamy na oficjalną informację od Boeinga. Data kwietniowa 2012 r., która wcześniej padała, wynikała z planów produkcji Dreamlinera, a nie z oficjalnych pism, które dostawaliśmy. Zgodnie z nimi, ostatnio potwierdzona data, to był listopad tego roku - to jest prawnie wiążący dla nas termin. Uważam, że z końcem października dostaniemy pismo, które określi, kiedy LOT dostanie Dreamlinery. Dodał ponadto, że pierwszy samolot B787 przewoźnik otrzyma najprawdopodobniej w drugiej połowie przyszłego roku. To już kolejne opóźnienie ze strony Boeinga.

- Przygotowujemy się na dwie wersje. Jedna jest taka, że będziemy mieli B787, tak, aby w lecie 2012 r. można było otworzyć połączenie do Tokio. Druga opcja jest taka, że pierwszy Dreamliner będzie po sezonie i wtedy nie będziemy otwierali nowych tras. Jesteśmy przygotowani do otwarcia Pekinu w przyszłym roku i to bez względu na to, czy będziemy mieli Dreamlinera, czy też nie. - powiedział Piróg.

Przewoźnik zamierza wprowadzić do swojej siatki połączeń rejs do Pekinu najwcześniej w marcu, najpóźniej zaś w czerwcu 2012. - Jest to związane z tym, kiedy dostaniemy pozwolenie na przeloty nad Syberią, gdyż z odpowiednim wyprzedzeniem musimy zacząć sprzedawać bilety - wytłumaczył Pirog. Obecnie polski rząd negocjuje ze stroną rosyjską w sprawie zgody na przeloty nad Syberią. LOT latał do Pekinu w 2008 r. Potem połączenie zostało zawieszone.

Według zapowiedzi prezesa LOT-u, w myśl planów spółki, loty do Pekinu będą dostępne trzy razy w tygodniu. Do momentu, aż przewoźnik nie otrzyma Dreamlinera, kierunek będzie obsługiwał Boeing 767. Aby zrealizować te plany, spółka zastanawia się nad optymalizacją wybranych połączeń, na których obecnie lata taka maszyna, a także leasing dodatkowego samolotu.

- Kiedy otrzymamy pismo z Boeinga z datą dostarczenia nam pierwszego Dreamlinera, wtedy będziemy się domagać tego, co przewiduje kontrakt. Jesteśmy na to przygotowani. Na pewno będą jakieś benefisy finansowe dla LOT-u w związku z tym - powiedział Piróg.

Spółka w ramach modernizacji floty ma w planach m.in. zwiększenie liczby brazylijskich samolotów pasażerskich Embraer 175 i 195.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com