TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-01-23 - Jak turyści odwiedzają strony biur podróży?

Czerwiec, lipiec i styczeń to czas, gdy strony internetowe biur podróży przeżywają największe oblężenie. Rainbow Tours, Itaka i Tui to ulubione biura internautów. Kobiet jest więcej wśród przeglądających oferty biur podróży w sieci - tak wynika z najnowszej analizy Gemiusa.

reklama


Styczeń to miesiąc noworocznych postanowień. To też czas, gdy turyści sprawdzają dni wolne w nowym roku i planują wyjazdy. Potwierdzają to dane, które pokazują popularność stron internetowych biur podróży.

Na strony biur podróży w poszukiwaniu ofert internauci zaglądają przede wszystkim w czerwcu, lipcu (6 proc. internautów) oraz styczniu (5,4 proc. internautów). Najmniejszą popularnością cieszą się w październiku i listopadzie. Podobny wniosek przyniosła analiza witryn tanich przewoźników lotniczych. Okazało się, że najwięcej internautów odwiedza je w styczniu.





Ulubione strony internetowe Polaków poszukujących wycieczek organizowanych przez biura podróży należą do Rainbow Tours (Rainbowtours.pl, 306,7 tys. internautów w październiku 2014 roku), Biura Podróży Itaka (Itaka.pl, 287,9 tys.) oraz TUI (Tui.pl, 250,6 tys.). To zestawienie pokazuje przetasowania, jakie miały miejsce na rynku turystycznym. Jeszcze 5 lat temu, a więc w październiku 2010 roku, zestawienie wyglądało inaczej: Itaka.pl, Tui.pl, Rainbowtours.pl.

Wśród internautów odwiedzających strony biur turystycznych jest więcej kobiet (57 proc.) niż mężczyzn (43 proc.).

Analizowane strony internetowe są najchętniej odwiedzane przez osoby w wieku 45+, internautów z wykształceniem wyższym oraz internautów zarabiających powyżej 2000 zł netto. W szczególności strony te cieszą się zainteresowaniem wśród osób, które zarabiają 4000 zł netto i więcej.

W 2014 roku strony internetowe biur podróży odwiedziło średnio 5,3 proc. polskich internautów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com