TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-06-14 - Udane wakacje? Lepiej postawić na rzetelnych

Zdarzają się niestety informacje o oszukanych podróżnych, dla których wymarzona wakacyjna wycieczka okazała się koszmarem. Powodów takich wrażeń może być wiele - poczynając od odmiennych warunków i standardów, niż te których spodziewał się turysta po obejrzeniu prospektu i po rozmowie z pracownikiem biura.

reklama


Wakacyjne podróże do odległych krajów obok radości, mogą też wiązać się z ryzykiem poruszania się po terenach nieznanych, a czasami i niebezpiecznych. Podczas podróży warunki atmosferyczne, czy niepewna sytuacja polityczna regionu w którym przebywamy mogą spowodować konieczność skrócenia urlopu i powrotu do domu. Sposób, w jaki rozwiązana zostanie kwestia rozliczenia pobytu, który np. uległ znacznemu skróceniu na skutek zaistniałej sytuacji, świadczyć może o rzetelności firmy.

Czym wtedy kierować się przy wyborze solidnego biura? Jednym ze sposobów weryfikacji może być przynależność przedsiębiorstwa do programu Rzetelna Firma, którego patronem jest Krajowy Rejestr Długów. Biura podróży i agencje turystyczne, które chcą należeć do grona rzetelnych nie mogą figurować w rejestrach KRD jako dłużnicy. W połowie maja 2011 w KRD było wpisanych 166 biur i agencji podróży z całej Polski! Jest to o 80% więcej niż w poprzednim roku.

Certyfikat Rzetelnej Firmy nie jest przyznawany "dożywotnio", lecz jest stale monitorowany. Jeśli więc biuro czy agencja turystyczna swoim postępowaniem naruszy regulamin uczestnika programu - zostaje poddane gruntownemu sprawdzeniu, a w razie wątpliwości może utracić nadany tytuł. Aktualny status przynależności firmy do programu można każdorazowo sprawdzić poprzez stronę rzetelnafirma.pl - jeśli znamy numer certyfikatu, lub klikając na logo programu, umieszczone na stronie WWW biura podróży. Weryfikacją wszystkich otrzymanych zgłoszeń dotyczących złamania zasad Kodeksu Rzetelnej Firmy zajmuje się Dział Kontroli Jakości programu Rzetelna Firma. Co ważne - opinie turystów i klientów biur podróży są szczególnie istotne, ponieważ stanowią pierwszy sygnał z rynku, gdy z firmą dzieje się coś niepokojącego.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com