TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Biuro podróży Filiz Tour, pomimo zamieszczenia na swojej stronie informacji o zawieszeniu działalności, wciąż nie złożyło w Mazowieckim Urzędzie Marszałkowskim oświadczenia o niewypłacalności. Ponadto urząd nie ma z touroperatorem bezpośredniego kontaktu, tylko z jego prawnikiem.
reklama
Na dzień dzisiejszy wiadomo, iż za granicą przebywa dwóch klientów przeżywającego trudności finansowe organizatora. Z nieoficjalnych ustaleń urzędu wynika natomiast, że wycieczki wykupiło około 1,5 tys. osób. Te dane są wciąż niepotwierdzone przez biuro. W tej sytuacji informacje jakie posiada urząd marszałkowski są niepewne i nieoficjalne.
Jednak - jak podkreślił marszałek - zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jeżeli biuro nie złoży w urzędu wniosku o niewypłacalności, a zachodzą przesłanki o tym świadczące, marszałek województwa może wyjątkowo wydać takie oświadczenie. "Taką decyzję podjęto w środę o godz. 12, ponieważ mimo wcześniejszych zapewnień telefonicznych, właściciel biura nie złożył takiego wniosku do urzędu marszałkowskiego" - wyjaśnił urząd.
Bez oświadczenia o niewypłacalności, nie można uruchomić gwarancji ubezpieczeniowej. Filiz Tour ubezpiecza Signal Iduna. Biuro posiada dwie gwarancje. Pierwszą obowiązującą do 25 czerwca 2012, która opiewa na kwotę ponad 166 tys. zł i drugą obowiązującą do 25 czerwca 2013 roku, na ponad 231 tys. zł.
Do Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego cały czas zgłaszają się turyści poszkodowani przez Filiz Tour. Formularz zgłoszenia roszczeń można pobrać w internecie, z oficjalnej strony urzędu.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami