TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-06-05 - Amrest: Ekspansja silnej marki trwa

W ciągu dwóch dekad Amrest urósł na miarę jednej z największych firm restauracyjnych w naszej części Europy. W Polsce, Czechach, na Węgrzech, Rosji i innych krajach Amrest ma ponad 600 lokali KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks.

reklama


Ekspansja sieci trwa nadal. W ostatnich miesiącach pod skrzydła Amrestu trafiła hiszpańska sieć pizzerii La Tagiatella. Wspólnie z chińską spółką Blue Horizon koncern rusza na podbój Państwa Środka.

W 2012 Amrest zarobił prawie 100 mln złotych. Podczas gdy początek 2013 wcale nie należał do najlepszych. Ku zaskoczeniu pierwszy kwartał b.r. przyniósł rozczarowanie - zamiast spodziewanych zysków pojawiła prawie 10-mln strata. Jak się jednak okazuje powodów do zmartwienia jak na razie nie ma. Ujemne wartości to wynik nowych inwestycji w zamorskie lokale firmy.

Strata mogła być większa gdyby plany ekspansji w Indiach, Niemczech i Francji zostały zrealizowane. Wielu uważa, że amerykański koncern narzucił sobie zbyt duże tempo. Mniejsi akcjonariusze woleliby, aby firma rozwijała się metodą mniejszych, ale za to bezpiecznych kroków.

Jest w tym wiele prawdy. Bowiem przy obecnych stratach, firma potrzebuje czasu na spokojne wypracowanie zysków. Są też tacy, którzy zgdonie potwierdzają, że gdyby nie ryzykanctwo założyciela, to koncern nie byłby dziś regionalnym potentatem.

Większość licencji franczyzowych, które Henry McGovern, założyciel Amrestu rozwinął w Polsce, pochodzi od firm powiązanych z PepsiCo.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com