TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-12-27 - PolskiBus Å‚amie prawo?

PolskiBus w ciągu 19 miesięcy przewiózł 2 miliony pasażerów. Ponadto przewoźnik chwali się, że 99,63 procent jego klientów jest z zadowolonych ze świadczonych przez niego usług. Polska konkurencja nie jest zachwycona faktem, że brytyjska firma od 2011 roku zdobywa rodzimy rynek transportowy. Przewoźnicy uważają, iż PolskiBus łamie prawo, między innymi poprzez zaniżanie cen biletów.

reklama


Firmę stworzył szkocki magnat transportowy - sir Briana Souter. Czerwone autokary, należące do niego, pojawiły się na polskich drogach w czerwcu 2011 roku. Flota PolskiegoBusa liczy w sumie 68 pojazdów, które na razie obsługują tylko 11 tras krajowych. Obecnie jest to promil w przeżywającej kryzys branży przewozów autokarowych, jednak firma zapowiada ekspansję na polskim rynku. Chce zostać liderem rynku autobusowego w naszym kraju.

Aby przyciągnąć jak największą ilość pasażerów PolskiBus stosuje różne promocje, zakrojone na szeroką skalę. Najczęściej jest to sprzedaż biletów w cenie 1 zł. Według polskich przewoźników, Brytyjczycy łamią w ten sposób prawo. Oliwy do ognia dolała ostatnia akcja promocyjna firmy, która zapowiedziała sprzedaż 50 tysięcy takich biletów.

- Polskie prawo, w odróżnieniu od prawa lotniczego, nie zezwala na sprzedawanie biletów w różnych cenach na tych samych trasach, a oni to robią. Chcemy tylko równego traktowania wszystkich na rynku - twierdzi prezes Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji Zdzisław Szczerbaciuk. Ponadto, według niego, PolskiBus nie zamieszcza rozkładu jazdy na wszystkich przystankach, nie posiada jasnej taryfy określającej ceny biletów, czego efektem jest niehonorowanie ustawowych ulg i niemożność kupienia biletu bezpośrednio u kierowcy.

SprawÄ… zajÄ…Å‚ siÄ™ Główny Inspektor Transportu Drogowego, który zweryfikowaÅ‚ zgÅ‚oszenie Izby i zleciÅ‚ mazowieckiemu urzÄ™dowi marszaÅ‚kow­skie­mu sprawdzenie, czy w każdym pojeździe PolskiegoBusa na trasach krajowych znajdujÄ… siÄ™ cenniki. Z kolei sprawÄ™ rzekomego dumpingu cenowego przekazaÅ‚ do UOKiK-u. To może być uznane za naruszenie zasad uczciwej konkurencji - przyznaje Aleksandra Kobylska z GITD. - Ale ocena nie leży w gestii organów Inspekcji Transportu Drogowego - dodaje.

- Rozkłady jazdy mamy wywieszone na każdym przystanku i na naszej stronie, a cenniki biletów zgodnie z przepisami znajdują się na każdym autobusie, punkcie sprzedaży oraz na stronie internetowej - odpiera zarzuty dyrektor zarządzający PolskiBus Piotr Bezulski, który uważa, że za poruszenie wśród rodzimych przewoźników odpowiadają innowacyjne, nowoczesne rozwiązania, jakie brytyjski przewoźnik wprowadza na naszym konserwatywnym rynku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com