TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-09-06 - Frustracje pasażerów linii lotniczych

Linie lotnicze powinny rozważyć bardziej ukierunkowane podejÅ›cie na klienta w kwestii zarzÄ…dzania opóźnionymi, odwoÅ‚anymi czy przegapionymi lotami - wskazuje nowy raport branżowy autorstwa Norm’a Rose’a z PhoCusWright. Tym samym wzywa siÄ™ przewoźników do zmiany sposobu reagowania na odwiecznÄ… frustracjÄ™ podróżnych spowodowanÄ… trudnoÅ›ciami podróży.

reklama


Raport ujawnia szereg zaleceń obejmujących m.in. oferowanie standardowego podejścia do obsługi zakłóceń lotów, zapewnienie "inteligentnego przekwaterowania" oraz bardziej przejrzystej komunikacji.

Eksperci mają nadzieję, że opublikowane wyniki przyczynią się do podniesienia lojalności i zmniejszenia negatywnego wpływu na klientów z powodu zakłóceń lotów zarówno obecnie, jak i w przyszłości.

Raport "Passengers first: Re-thinking irregular operations" opracowany przez wybitnego eksperta branżowego Norm’a Rose’a z PhoCusWright na zlecenie firmy Amadeus, wiodÄ…cego partnera technologicznego dla globalnej branży turystycznej, ma na celu dostarczenie liniom lotniczym praktycznych wskazówek, które pozwolÄ… im usprawnić obsÅ‚ugÄ™ pasażerów w przypadku wystÄ…pienia zakłócenia lotu. Badanie wzywa także przewoźników do przykÅ‚adania wiÄ™kszej wagi do ich wpÅ‚ywu na każdego pasażera w trakcie procesu decyzyjnego.

Raport wskazuje, że podejÅ›cie ukierunkowane na klienta w kwestii obsÅ‚ugi zakłóceÅ„ lotów może rozwiÄ…zać niektóre rozbieżnoÅ›ci pomiÄ™dzy tym, jak linie lotnicze i pasażerowie postrzegajÄ… opóźnienia. Na przykÅ‚ad zapewnienie turystom wiÄ™kszej liczby alternatywnych opcji podróży, które uwzglÄ™dniajÄ… ich indywidualne powody podróżowania, może z kolei pozytywnie wpÅ‚ynąć na ich przyszÅ‚e postÄ™powanie w zakresie rezerwacji. JednoczeÅ›nie procesy stosowane obecnie do zarzÄ…dzania opóźnieniami i odwoÅ‚aniami lotów, w tym dotyczÄ…ce rozkÅ‚adów lotów, komunikacji z klientami i ponownego zakwaterowania, czÄ™sto wydajÄ… siÄ™ być bardziej zorientowane na sam lot, niż na klienta. Analiza sugeruje, że powinno siÄ™ to zmienić.

Publikacja jest efektem badaÅ„ przeprowadzonych z wiodÄ…cymi pracownikami naukowymi, organizacjami branżowymi oraz globalnymi liniami lotniczymi, a także ankiet obejmujÄ…cych 2800 podróżnych z Australii, Brazylii, Chin, Wielkiej Brytanii i USA. Raport ujawnia również, że opóźnione lub odwoÅ‚ane loty byÅ‚y przyczynÄ… nieosiÄ…gniÄ™cia celu podróży zarezerwowanej w przeciÄ…gu ostatniego roku przez prawie jednÄ… piÄ…tÄ… (18%) wszystkich ankietowanych pasażerów (wzrost do jednej trzeciej w Chinach). Ponadto, wÅ›ród najczÄ™stszych frustracji pasażerów znalazÅ‚a siÄ™ niewystarczajÄ…ca komunikacja, która może mieć w przyszÅ‚oÅ›ci wpÅ‚yw na lojalność podróżnych w stosunku do konkretnej linii lotniczej.

Najczęstsze frustracje pasażerów linii lotniczych na świecie:
1. Otrzymałem niewystarczające informacje na temat tego, co się działo
2. Nie zaoferowano mi żadnej rekompensaty
3. Uzyskałem sprzeczne informacje na temat tego, co się działo
4. Nie byłem w stanie w pełni osiągnąć pierwotnego celu podróży z powodu zakłóceń podczas lotu
5. Musiałem ponieść dodatkowe koszty za alternatywne rozwiązania

Wprowadzenie standardowego podejścia do obsługi zakłóceń: linie lotnicze powinny rozważyć stworzenie standardowej ścieżki postępowania w sytuacji zmiany planu podróży pasażerów.

Oferowanie "inteligentnego przekwaterowania": technologia automatycznego ponownego zakwaterowania może zwiÄ™kszyć wydajność personelu operacyjnego, ale nie zawsze musi rozwiÄ…zać podstawowe zakłócenia w planie podróży pasażerów. Linie lotnicze powinny rozważyć wdrożenie inteligentnego rozwiÄ…zania typu one-click, które umożliwia pasażerom wybór optymalnego dla nich wariantu. Dodatkowo należaÅ‚oby przeanalizować inwestycjÄ™ w systemy tak, aby lepiej zrozumieć preferencje każdego pasażera i powody jego podróży, w tym pasażerów, którzy dokonujÄ… rezerwacji poÅ›rednimi kanaÅ‚ami.

Zrozumiała komunikacja: niedostateczna komunikacja była wymieniana przez respondentów każdego badanego rynku (z wyjątkiem Chin) jako główna frustracja w obszarze zarządzania zakłóceniami lotów. Wprowadzenie zintegrowanego podejścia we wszystkich działach obsługi klienta pozwoli liniom lotniczym zapewnić wiarygodną, indywidualną i proaktywną komunikację oraz zmniejszyć poleganie przez podróżnych na osobach trzecich.

CzÄ™ste, umiarkowane opóźnienia szkodzÄ… branży bardziej niż rzadkie, wyjÄ…tkowe sytuacje powodujÄ…ce duże opóźnienia: jednym z najwiÄ™kszych wyzwaÅ„ stojÄ…cych przed liniami lotniczymi nie sÄ… warunki pogodowe, takie jak chmura pyÅ‚u wulkanicznego, która zakłóciÅ‚a podróżowanie po Europie w 2011 roku, lecz znacznie czÄ™stsze opóźnienia trwajÄ…ce od 1 do 4 godzin, które majÄ… najwiÄ™ksze znaczenie dla klientów. Na wszystkich badanych rynkach co najmniej 50% podróżnych doÅ›wiadczyÅ‚o umiarkowanych opóźnieÅ„ dotyczÄ…cych jednego lotu lub wiÄ™cej w ciÄ…gu ostatnich 12 miesiÄ™cy, z czego najwiÄ™cej w Chinach (74%) i Brazylii (67%). Przypadki znacznego opóźnienia sÄ… dużo mniej powszechne.

Podróżni coraz częściej okazujÄ… frustracjÄ™ wykorzystujÄ…c media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe: okoÅ‚o jedna trzecia ankietowanych podróżnych na Å›wiecie przyznaÅ‚a, że pisaÅ‚a komentarze o opóźnieniach do swoich znajomych na portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, takich jak Facebook i Twitter. Natomiast czÄ™stymi doÅ›wiadczeniami podczas lotu dzieli siÄ™ z najbliższÄ… rodzinÄ… lub grupÄ… przyjaciół z wykorzystaniem innych narzÄ™dzi. Badanie wzywa zatem linie lotnicze do zmiany strategii dotyczÄ…cej mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych z jednostkowych dziaÅ‚aÅ„ promocyjnych na rzecz narzÄ™dzi analitycznych, które pomagajÄ… lepiej zrozumieć wpÅ‚yw komentarzy napisanych podczas zakłóceÅ„ na markÄ™, a także zachowanie swoich klientów.

"Wiele linii lotniczych na caÅ‚ym Å›wiecie ma problemy z pomiarem rzeczywistych kosztów zwiÄ…zanych z wpÅ‚ywem zarzÄ…dzania zakłóceniami lotów na nastroje klientów. Podczas gdy przewoźnicy sÄ… Å›wiadomi bezpoÅ›rednich kosztów zwiÄ…zanych z opóźnieniami i odwoÅ‚aniami lotów, tylko amerykaÅ„skie linie lotnicze straciÅ‚y 7,2 miliarda dolarów w wyniku wystÄ…pienia zakłóceÅ„ w 2012 roku, lecz liczba ta nie pokazuje wszystkiego. Publikowanie przez podróżnych negatywnych postów na Twitterze lub zadecydowanie o niedokonywaniu ponownie rezerwacji u danego przewoźnika po tym, jak musieli oni czekać na lotnisku kilka godzin, powoduje poÅ›redniÄ… utratÄ™ dochodu przez linie, który trudno oszacować. PodejÅ›cie ukierunkowane na klienta wymaga caÅ‚kowitej, ponownej oceny zarzÄ…dzania zakłóceniami lotów w celu umożliwienia liniom lotniczym lepszej obsÅ‚ugi klientów oraz ochrony ich dochodów" - skomentowaÅ‚ Norm Rose, Senior Technology and Corporate Market Analyst, PhoCusWright.

"Raport wskazuje także, że w czasach wystÄ™powania zakłóceÅ„, pierwszym pytaniem przewoźnika powinno być nie to w jaki sposób można przesunąć podróżnych z anulowanego lotu na kolejny, lecz raczej jak opóźnienie wpÅ‚ywa na podróżnych i ich indywidualne powody do podróżowania. W zwiÄ…zku z tym istnieje mocny argument, aby wybór dokonywany przez pasażera byÅ‚ zintegrowany z procesem obsÅ‚ugi zakłócenia lotów. BÄ™dziemy kontynuować współpracÄ™ z globalnymi partnerami lotniczymi, aby wspierać ich w udoskonalaniu, zreorganizowaniu i maksymalizacji procedur dotyczÄ…cych zakłóceÅ„ lotów" - powiedziaÅ‚a Patricia Simillon, Head of Airlines Operations Strategy, Airline IT, Amadeus IT Group.

Pełną treść raportu można pobrać ze strony: www.amadeus.com



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com