TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-03-21 - Polacy wybierają lżejsze alkohole

Polacy piją mniej wódki, za to z roku na rok coraz popularniejsze stają się wina i lekkie trunki - wynika z danych działającej w branży alkoholowej firmy CEDC. Rośnie również sprzedaż alkoholi z wyższej półki cenowej, np. whisky.

reklama


"Trendem, jaki już od paru lat obserwujemy, jest mniejsza ilość spożywanej wódki, czystych, mocnych alkoholi" - mówi agencji informacyjnej Newseria Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w firmie CEDC. "Można powiedzieć, że Polacy piją tych mocnych alkoholi mniej, ale piją je niejako lepiej".

Jak wynika ze statystyk firmy, wódkę na polskim rynku powoli wypierają trunki o wyższej jakości oraz o niższym stężeniu alkoholu.

"Są to zarówno aperitify, czyli lekkie alkohole na początek imprezy. To są także nalewki- niezmiernie popularna kategoria w Polsce" - podkreśla Krzysztof Kouyoumdjian. "W tej chwili jest to bardzo dynamicznie rosnący segment rynku, wielu graczy chce na nim być. Bardzo mocno zaczynają się rozwijać inne kategorie, przede wszystkim whisky" - dodaje.

Polacy z roku na rok coraz chętniej sięgają również po wina, zarówno te z wyższej, jak i ze średniej półki cenowej. Popyt na alkohole jako całą kategorię jednak nie zmniejsza się, co pokazują ubiegłoroczne wyniki firmy CEDC.

"Ubiegły rok był dla nas rekordowy zarówno pod względem wyników sprzedaży, jak i produkcji. Wszystko wskazuje na to, że nasze największe marki dołączyły do ekskluzywnego grona marek - alkoholowych milionerów" - podkreśla Krzysztof Kouyoumdjian.

Do grupy milionerów CEDC zalicza trunki, których sprzedaż w danym roku osiągnie przynajmniej milion dziewięciolitrowych opakowań. Wyniki sprzedaży z początku roku również wskazują na rozwój branży.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com