TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-08-28 - TUI pozbywa się prawie 500 agentów

W dniu 27 sierpnia 2013 roku TUI Poland rozwiązało umowę z blisko 500 multibrandowymi punktami agencyjnymi.Przedstawiciele organizatora tłumaczą, że krok ten wynika z długofalowej strategii realizowanej przez spółkę. Za główny cel firma postawiła sobie skoncentrowanie dystrybucji na wybranych punktach sprzedaży, w których produkty TUI są wiodącą ofertą.

reklama


"Nasza decyzja to na pewno kolejne działanie, które nie spotka się z aprobatą w branży turystycznej. Nie mniej jednak nie mam wątpliwości co do jej słuszności. Kontynuujemy współpracę tylko z kluczowymi partnerami. Obecnie obroty TUI Poland są lekko wyższe niż w zeszłym roku. Nie ukrywam, że są wynikiem mocnej inwestycji we wszystkie kanały własne - punkty stacjonarne pod marką TUI Centrum Podróży, sklep online www.tui.pl oraz telefoniczne Centrum Rezerwacji. Ich udział stanowi dziś 2/3 całej sprzedaży TUI Poland." - stwierdza Marek Andryszak, Prezes Zarządu TUI Poland Sp. z o.o.

Od wiosny 2012 roku touroperator realizuje plan sprzedaży koncentrujący się na sieci własnej oraz sprzedaży przez własną stronę internetową. W sieci placówek własnych TUI Centrum Podróży odnotowano obrót większy o 40% w stosunku do zeszłego roku. Całościowy przychód tego kanału wzrósł o 15%. "Potwierdzeniem naszego planu rozwoju sprzedaży jest również imponujący przyrost obrotowy w kanale online. Obecnie jest na poziomie 100% i jest to wynik znacznie powyżej naszych oczekiwań." - dodaje Andryszak.

Touroperator deklaruje, że zbliżający się koniec sezonu letniego i aktualne wyniki sprzedaży oferty zimowej prognozują bardzo pozytywnie. "Konsekwencja w realizacji naszej strategii biznesowej już dziś przynosi korzyści. W rezultacie wynik finansowy TUI Poland na koniec września w ujęciu rok do roku znacznie się poprawi i osiągniemy siedmiocyfrowy zysk." - oświadcza Prezes Zarządu.

Decyzja zarządu TUI Poland z pewnością nie zachwyci setek agentów, którzy przez lata sprzedawali ofertę tego organizatora. Jednakże, niezależnie od skali protestów każda spółka ma prawo do prowadzenia własnej strategii rozwoju.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com