TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W dniu 27 sierpnia 2013 roku TUI Poland rozwiązało umowę z blisko 500 multibrandowymi punktami agencyjnymi.Przedstawiciele organizatora tłumaczą, że krok ten wynika z długofalowej strategii realizowanej przez spółkę. Za główny cel firma postawiła sobie skoncentrowanie dystrybucji na wybranych punktach sprzedaży, w których produkty TUI są wiodącą ofertą.
reklama
"Nasza decyzja to na pewno kolejne działanie, które nie spotka się z aprobatą w branży turystycznej. Nie mniej jednak nie mam wątpliwości co do jej słuszności. Kontynuujemy współpracę tylko z kluczowymi partnerami. Obecnie obroty TUI Poland są lekko wyższe niż w zeszłym roku. Nie ukrywam, że są wynikiem mocnej inwestycji we wszystkie kanały własne - punkty stacjonarne pod marką TUI Centrum Podróży, sklep online www.tui.pl oraz telefoniczne Centrum Rezerwacji. Ich udział stanowi dziś 2/3 całej sprzedaży TUI Poland." - stwierdza Marek Andryszak, Prezes Zarządu TUI Poland Sp. z o.o.
Od wiosny 2012 roku touroperator realizuje plan sprzedaży koncentrujący się na sieci własnej oraz sprzedaży przez własną stronę internetową. W sieci placówek własnych TUI Centrum Podróży odnotowano obrót większy o 40% w stosunku do zeszłego roku. Całościowy przychód tego kanału wzrósł o 15%. "Potwierdzeniem naszego planu rozwoju sprzedaży jest również imponujący przyrost obrotowy w kanale online. Obecnie jest na poziomie 100% i jest to wynik znacznie powyżej naszych oczekiwań." - dodaje Andryszak.
Touroperator deklaruje, że zbliżający się koniec sezonu letniego i aktualne wyniki sprzedaży oferty zimowej prognozują bardzo pozytywnie. "Konsekwencja w realizacji naszej strategii biznesowej już dziś przynosi korzyści. W rezultacie wynik finansowy TUI Poland na koniec września w ujęciu rok do roku znacznie się poprawi i osiągniemy siedmiocyfrowy zysk." - oświadcza Prezes Zarządu.
Decyzja zarządu TUI Poland z pewnością nie zachwyci setek agentów, którzy przez lata sprzedawali ofertę tego organizatora. Jednakże, niezależnie od skali protestów każda spółka ma prawo do prowadzenia własnej strategii rozwoju.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami