TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Dla TUI Poland rok 2012 to kolejny rok pod kreską. Touroperator przynosi milionowe straty, ale zarząd spółki cieszy się i coraz bardziej tnie koszty, co oczywiście wzbudza szereg kontrowersji w branży turystycznej.
reklama
W roku 2012 strata TUI Poland wyniosła 5 mln złotych*. Jednak prezes spółki Marek Andryszak cieszy się i z rozbrajającą szczerością przyznaje, że rezultat, jaki osiągnął w 2012 roku touroperator jest sukcesem. - To dobry wynik, bo rok wcześniej nasza strata wyniosła dziewięć milionów złotych. Tym lepszy, że niektóre z największych polskich biur podróży miały wyniki gorsze lub niewiele lepsze niż rok temu - mówi.
Pomimo, iż zarząd TUI Poland wydaje się być zadowolony z wyniku, nie da się ukryć, iż spółka w ciągu dwóch lat straciła około 14 mln złotych. Być może właśnie krytykowane przez branżę turystyczną działania, jakie w ostatnim czasie podejmuje touroperator są dramatyczną próbą ratowania własnej skóry. Jak można zauważyć Pan Marek Andryszak wprowadza strategię polegającą na radykalnym cięciu kosztów.
Na pierwszy ogień zostali rzuceni agenci turystyczni. Nowe umowy agencyjne, jakie sporządził touroperator, są bardzo niekorzystne dla pośredników sprzedaży, co więcej łamią porządek regulowany zapisami Ustawy o usługach turystycznych. Skonstruowana umowa reguluje wyłącznie obowiązki biur agencyjnych względem TUI. Obowiązki Touroperatora względem sieci sprzedaży praktycznie minimalizując do zera. - tak prezes zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów, Artur Grocholski, podsumował działania TUI Poland.
Ponadto TUI zachęca klientów, aby imprezy turystyczne kupowali online, na stronie organizatora, co więcej kusi ich atrakcyjnymi rabatami, których agenci turystyczni nie mogą udzielać.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami