TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-08-17 - Wyniki finansowe Orbisu za II kwartał 2006 roku

- Grupa Orbis miała 28 mln zł zysku netto przypadającego na udziałowców jednostki dominującej w II kwartale 2006 roku wobec 31,9 mln zł przed rokiem. Spółka na razie nie zmienia prognoz EBITDA na 2006 rok w wysokości 191 mln zł - ogłosiła grupa Orbis.

reklama


Analitycy oczekiwali, że w drugim kwartale, grupa Orbis uzyska, zysk netto na poziomie 43,3 mln zł, a zysk operacyjny szacowano na kwotę 54,9 mln zł. Orbis osiągnął natomiast 279,1 mln zł skonsolidowanych przychodów netto, ze sprzedaży usług w drugim kwartale w stosunku do 279,9 mln zł w ubiegłym roku. Prognozowano także 300 mln zł przychody, jednak spółka zanotowała spadek przychodów, spowodowanych m.in. zamknięciem w celu modernizacji, likwidacji lub sprzedaży kilku hoteli. - Drugi kwartał faktycznie był trochę słabszy od pierwszego, na co wpływ miał między innymi mundial w Niemczech jak również przesunięte święta - poinformował Jean-Philippe Savoye, prezes Orbisu.- Jeśli porównalibyśmy te wyniki z analogicznym okresem 2005 roku to trzeba byłoby przyjąć również porównywalne wartości tzn. pamiętać o tym, że było wówczas o 6 hoteli więcej - wyjaśnił Jean-Philippe Savoye.

Zwiększeniu uległ skonsolidowany zysk netto, w pierwszym półroczu 2006 r. stanowił 10,4 mln zł (9,1 mln zł 2005 r.), jednak zysk operacyjny grupy, spadł do 18,9 mln zł z 20,1 mln zł, a przychody zwiększyły się do 470,6 mln zł z 463,1 mln zł. - Potwierdzając nasze zobowiązanie do rozwoju hoteli ekonomicznych marki IBIS i ETAP, kontynuujemy modernizacje istniejących hoteli - oświadczył prezes Orbisu. - Jednocześnie dokładamy starań w działalności bieżącej i pomimo wpływów konkurencji byliśmy w stanie podnieść obroty Grupy Kapitałowej Orbis, kalkulowane po uwzględnieniu zmian w bazie hotelowej o 4,7 % w porównaniu do roku ubiegłego - dodał. -Wzrost obrotów z jednej strony i stała dbałość o koszty operacyjne jako wynik naszego projektu "Orbis 21-go wieku" z drugiej strony, pozwolił nam podnieść nasz EBIT do 49 % i naszą EBITDA do 16,2 % (uwzględniając zmiany w bazie hotelowej) w porównaniu z I półroczem 2005 roku. Dlatego też jesteśmy przekonani o możliwościach dalszego rozwoju naszej działalności - oświadczył Savoye. Pod koniec maja, tego roku, Orbis lekko zmienił swoje prognozy. Zmodyfikowano strategię na lata 2006/2010, która mówi o większym nacisku na budowę nowych hoteli zamiast modernizacji istniejących. Orbis także nieznacznie podniósł prognozy EBITDA na poszczególne lata.

Spekuluje się, iż w 2006 r. EBITDA Grupy Hotelowej Orbis ma stanowić 191 mln zł, w kolejnym roku 252 mln zł, w 2008 r. 299 mln zł, a w 2009 r. aż 358 mln zł. - Wyniki po drugim kwartale 2006 r. nie są wystarczające dla możliwości oceny wystąpienia zmian w stosunku do wyniku za cały rok. Wypracowana EBITDA za 6 miesięcy bieżącego roku wyniosła blisko 78 mln zł, to jest 6,4 % więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - informuje komentarz spółki do wyników. -Trzeba tu podkreślić, że mamy jeszcze przed sobą III kwartał, z tradycyjnie najlepszym obrotem, jeśli chodzi o wpływy sezonowości sprzedaży, a także oczekujemy zwiększenia liczby pokoi dostępnych w grupie z uwagi między innymi na bliskie zakończenie modernizacji Grand Sopot i planowane otwarcie jeszcze w tym roku trzech hoteli marki Etap - podano do wiadomości. Strategia określa również większą ekspansję grupy w segmencie hoteli ekonomicznych, których liczba wzrośnie z 9 do 44. Docelowo Grupa Orbis, składać się będzie z 83 hoteli (13,6 tys. pokoi). Strategia rozwoju Grupy Hotelowej Orbis w latach 2006-2010, ma na celu wprowadzenie marki Etap na rynek polski, kontynuację rozwoju marki Ibis oraz modernizację zmniejszonej liczby hoteli Orbis na docelowe marki grupy Accor.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com