TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-08-27 - Ambitne plany McDonald`s

Restauracje sieci McDonald`s podbijają światowy rynek fast foodów. Zarząd potentata na tym jednak nie poprzestaje i krok po kroku wprowadza ambitne plany dalszej ekspansji.

reklama


W Polsce sieć rozwija się w tempie 20 restauracji rocznie. W minionym roku sieć otworzyła 23 restauracje, w 2013 - już siedem, a kolejne 20 jest w budowie. - Z uwagą patrzymy na mniejsze miasta. Poniżej 50, a nawet 20 tys. mieszkańców - komentuje Kristóf Hankó, szef polskiego McDonald's. I dodaje, że sieć stawia też na lokalizację przy drogach.

O ile wyniki sieci w naszym kraju dostarczają polskiemu prezesowi powodów do zadowolenia, o tyle sprzedaż McDonald`s na rynkach zagranicznych nie rzuca na kolana. W II kwartale globalne zyski sieci wyniosły 1,4 mld dol. i choć wzrosły o 4 proc. w skali roku, to analitycy spodziewali się lepszego wyniku.

McDonald`s posiada prężnie rozwijającą się sieć franczyzy - 58 właścicieli lokali. Rekordzista posiada dziesięć restauracji tej sieci. Aby rozpocząć współpracę z amerykańskim koncernem nie jest łatwo. Kluczowy jest tutaj wkład własny - trzeba posiadać duży kapitał - na start minimum 1-1,2 mln zł środków własnych. Tyle kosztuje pełne wyposażenie lokali: sprzęt kuchenny, meble i surowce.

McDonald`s jest obecny na polskim rynku od 21 lat. Imperium sieci liczy ponad 300 restauracji w naszym kraju. Jak pokazują badania, każdego dnia w barach stołuje się ponad pół miliona Polaków.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com