TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W 2010 roku na kampanie reklamowe we wszystkich mediach organizatorzy wyjazdów turystycznych wydali w sumie 121,5 mln złotych, z czego prawie 43 mln złotych na reklamę w telewizji oraz 23,2 mln złotych na reklamę w prasie - wynika z pierwszego raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych. O sprawie informują "Wiadomości Turystyczne" w artykule M.Kiljańskiej.
reklama
Największą popularnością cieszą się kampanie wiązane. Magdalena Sikora, media planner z Domu Mediowego MediaOn - Jeśli promowany jest konkretny kierunek, najpierw kampanię rozpoczyna przedstawicielstwo turystyki z tego kraju, a zaraz potem biuro podróży organizujące do niego wyjazdy. Siła takiej kampanii jest dużo większa, a koszty rozkładają się między dane podmioty. Ten rodzaj reklamy popularny jest wśród touroperatorów z Egiptu, czy Tunezji. Innym trendem w reklamie dla branży turystycznej jest promocja biur agencyjnych w kampanii touroperatora.
Jak zauważają specjaliści, przy planowaniu kampanii reklamowej istotny jest zasięg, gdyż to od niego będzie zależeć do jakiej grupy trafi przekaz. - Jeśli wiem, że np. na Śląsku najwięcej ludzi podróżuje do Afryki Północnej, to trzeba tam promować głównie te miejsca. Poza tym reklama powinna obejmować wszystkie miesiące roku, a cześć touroperatorów rezygnuje z reklamy w czasie sezonu letniego.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami