TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-09-21 - Byłem traktowany jak klient drugiej kategorii

15 procent Polaków rezerwuje krótkie wyjazdy weekendowe poprzez platformy zakupów grupowych, jednak tylko jedna trzecia z nich jest zadowolona z jakości świadczonych usług - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia,

reklama


Z najnowszych badań dotyczących wyjazdów weekendowych, przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie HRS.pl wynika, że oferty przedstawiane na platformach zakupów grupowych nie do końca zaspokajają apetyt potencjalnych urlopowiczów. 15 proc. zakupionych ofert pozostaje niezrealizowanych, z czego ponad połowa kuponów (56 proc.) jest niewykorzystana z powodu braku dostępności miejsc w dogodnym dla klienta terminie, 21 proc. to kupony anulowane przez organizatora.

Czego dziś wymaga Polak korzystający z weekendowego pobytu w hotelu? Z odpowiedzi respondentów wynika, że najważniejsze jest wliczone w cenę śniadanie (46 proc.), następna w kolejności jest obiadokolacja (15 proc.) i parking (13 proc.). Najmniej pożądane są fitness i basen, z których chciałoby skorzystać odpowiednio 3 proc. i 5 proc. badanych.

Czego najbardziej brakuje klientom portali zakupów grupowych? Przede wszystkim możliwości automatycznej rezerwacji wybranej daty (45 proc.), dostępności oferty w interesującym klienta terminie (40 proc.), możliwości zapoznania się z opiniami innych użytkowników na temat danego hotelu (36 proc.), rzetelnego opisu z galerią zdjęć obiektu, możliwości rezerwacji oferty online oraz możliwości zakupu oferty na wybraną przez klienta ilość dni.

Tym co zmieniło się w postrzeganiu urlopów planowanych za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych w stosunku do 2010 r. to świadomość klientów. Najważniejszą cechą na jaką klienci zwracają uwagę przy wyborze oferty jest cena (51 proc.), drugą jest jednak zaufanie do firmy sprzedającej ofertę (12 proc.), kolejne pozycje zajmują wysokość proponowanego rabatu oraz lokalizacja obiektu.

Za najsłabsze strony rezerwacji dokonywanej za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych respondenci uznali: gorsze traktowanie ("byłem traktowany jak klient drugiej kategorii" - 28 proc.) i brak osób odpowiedzialnych za wyjaśnienie kwestii spójności usługi z ofertą podczas wyjazdu (19 proc.). Wskazywano również na: różnicę w jakości między oferowaną a realizowaną usługą (18 proc.), wyższą niż oficjalnie prezentowana w internecie cenę usługi noclegowej (16 proc.), braku spójności oferty z otrzymanym produktem (14 proc.), a także trudności w otrzymaniu zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy usługa nie była zgodna z ofertą (11 proc.).

Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie HRS.pl najpopularniejszymi serwisami zakupowymi w Polsce jest Groupon.pl, Citeam.pl, Gruper.pl i MyDeal.pl.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com