TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-07 - Zwyczaje klientów serwisów grupowych

Weekend w górach za pół ceny, relaks w czterogwiazdkowym hotelu SPA z rabatem na poziomie kilkudziesięciu procent? Czy tak znaczące obniżenie cen opłaca się organizatorom turystyki?

reklama


Tego lata na platformie Citeam.pl, użytkownicy zakupili niemal 3 razy więcej kuponów związanych z podróżami niż rok wcześniej, a sierpień okazał się rekordowym miesiącem pod względem sprzedaży w całej historii serwisu. Obecnie co dziesiąty sprzedawany kupon pochodzi z kategorii Podróże.

Przed pojawieniem się polskich stron z zakupami grupowymi organizatorzy turystyki stawiali głownie na obecność w wyszukiwarkach hoteli oraz polecenie, jak i reklamę w mediach tradycyjnych, w sieci czy outdoor. Dziś zakupy grupowe stały się kolejnym kanałem sprzedaży dla hoteli oferując możliwość pozyskania klientów w "martwych" sezonach turystycznych. Dzięki zapewnieniu obłożenia poza szczytem sezonu, hotele mogą zarobić na opłacenie np. kosztów stałych w postaci podatku od nieruchomości lub rat spłacanych zobowiązań finansowych.

- Zaoferowanie internaucie atrakcyjnego rabatu może pozytywnie wpłynąć na powstanie decyzji o wyjeździe w konkretne miejsce. Tym bardziej, że serwisy starają się dziś przyporządkować oferty hoteli do aktualnego sezonu, np. sylwestra, ferii, walentynek dając tym samym gotowe pomysły na spędzenie urlopu - wymienia Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

Podczas kalkulacji oferty warto pamiętać o uwzględnieniu kosztów uzyskania przychodu, czyli np. prania, sprzątania pokoju czy innych elementów codziennej eksploatacji. Hotele - oprócz podstawowej zniżki na pobyt w obiekcie - oferują dodatkowe rabaty do restauracji, strefy wellness, na wynajem sprzętu (np. nart). Hotelarze wskazują również na profil gości korzystających z ofert zamieszczonych na zakupach grupowych. - Naszymi gośćmi są zarówno osoby wybierające oferty pod kątem określonego budżetu domowego, jak i bogaci biznesmeni, którzy pomimo "grubego portfela" również szukają okazji cenowych. Klienci z kuponami coraz częściej korzystają z dodatkowych, już pełnopłatnych usług na miejscu, co staje się źródłem dodatkowego dochodu dla hotelu - mówi Dariusz Czaicki z hotelu Belvedere****.

Analizę profilu klienta przeprowadził Citeam.pl. 73 proc. fanów rabatów to mieszkańcy miast, z czego co piąty pochodzi z ośrodka zamieszkanego przez co najmniej 200 tys. osób. W tej grupie minimalnie dominują kobiety stanowiąc 53 proc. użytkowników. Co trzeci klient serwisów z rabatami ma od 25 do 34 lat, a co piąty plasuje się w grupie wiekowej 35-44. 23 proc. użytkowników Citeam.pl zarabia w granicach od 2 do 3 tys. zł miesięcznie, a co piąty nie więcej niż 1600 zł. Jednak już niemal co ósmy klient serwisu definiuje swoje dochody na poziomie co najmniej 3 tys. zł.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com