TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-03-04 - Największy polski serwis noclegowy to ...

Jak wynika z badań Gemius Megapanel, w grudniu 2010 r. grupa Nocowanie.pl pierwszy raz w historii okazała się lepsza od grupy Eholiday.pl - jej największego konkurenta w kategorii serwisów turystycznych. Nocowanie.pl zajęło piąte miejsce w zestawieniu, osiągając wynik: 736 tys. użytkowników i 6,6 mln odsłon, a Eholiday.pl 692tys. użytkowników i 6,0 mln odsłon. Jest jednak pewien haczyk...

reklama


Między tymi serwisami trwa od dawna rywalizacja, choć nie są one na pierwszym miejscu rankingu Turystyka Gemius, to jednak są najwyżej uplasowanymi serwisami noclegowymi. Top 12 obecnie dostępnego rankingu z podaniem liczby unikalnych użytkowników:
1. rozklad-pkp.pl - 2035732
2. Grupa Onet.pl - Turystyka - 1893329
3. Grupa Wirtualna Polska - Turystyka - 1060502
4. Grupa E-podroznik.pl - 1057284
5. Grupa Nocowanie.pl - 735667
6. Grupa Eholiday.pl - 691906
7. Grupa Meteor24.pl - 516749
8. Grupa eSKY.pl - 483846
9. odleglosci.pl - 377152
10. Grupa Allegro.pl - Turystyka - 373610
11. Grupa Gazeta.pl - Turystyka - 370605
12. Grupa G+J Polska - Turystyka - 355183

Według informacji otrzymanych z Nocowanie.pl na znaczy wzrost oglądalności tego portalu, przełożyły się wprowadzane innowacje, m.in. modernizacja starych mechanizmów działających na stronie. Do najnowszych usług należą m.in. "Szukam noclegu" oraz możliwość zakładania darmowych stron www dla obiektów turystycznych, które znajdują się w bazie serwisu.

Jednakże to wyjaśnienie nie jest pełne. Dla serwisów turystycznych pozycje w wyszukiwarkach mają duże znaczenie i przekładają się na użytkowników odwiedzających serwis. Zatem korzystając np. z narzędzia alexa.com (polecamy do weryfikacji większych serwisów) można sprawdzić m.in. na jakie frazy jest dobrze wypozycjonowany dany serwis i na jakich frazach zyskał on ostatnio.

Porównajmy na co są wypozycjonowane nocowanie.pl i eholiday.pl (procenty dotyczą szacowanej ilości wejść na daną frazę):
Eholiday.pl:
1 tlen 0.62%
2 eholiday 0.24%
3 noclegi poznań 0.20%
4 plan warszawy 0.18%
5 hostel warszawa 0.17%
6 białka tatrzańska 0.17%
7 białowieża noclegi 0.16%
8 tanie noclegi bielsko biała 0.15%
9 pogoda wrocław 0.14%
10 mapa olsztyn 0.13%
Łącznie widzimy 2,16% wejść na główne frazy, z czego prawie 80% (1,7%) jest bezpośrednio związane z noclegami. Na drugim miejscu pojawia się też nazwa serwisu, więc widać, że jest ona znaną marką.

nocowanie.pl:
1 pkp rozkład jazdy 0.97%
2 jak dojade 0.76%
3 rozkład pkp 0.50%
4 rozkład jazdy pks 0.49%
5 mpk kraków 0.47%
6 ztm kielce 0.45%
7 plan warszawy 0.39%
8 mapa warszawy 0.36%
9 rozkład jazdy pkp 0.32%
10 pkp rozkład 0.32%
Łącznie widzimy 5,0% wejść na główne frazy, z czego żadna z fraz nie jest bezpośrednio związana z noclegami! Nie ma też wyszukiwania samej frazy nocowanie, więc nie jest to marka szukana wg nazwy.

Dzięki alexa.com można także zobaczyć na jakie zapytania zyskują i tracą serwisy w ostatnim miesiącu. No i nie ma tu wielkich niespodzianek - na czym zyskały (po frazie zmiana liczbowa procentu wejść na daną frazę) :
Eholiday.pl:
1 tlen 0.23%
2 tanie noclegi bielsko biała 0.15%
3 map of gdansk 0.08%
4 noclegi jastrzębia góra 0.07%
5 eholiday 0.07%
6 zieleniec 0.05%
7 noclegi poznań 0.05%
8 noclegi bytom 0.05%
9 prawy las 0.04%
10 jeleńska huta 0.04%
Same frazy związane z noclegami (może poza map of gdansk, ale to i tak dobra tematycznie fraza).

nocowanie.pl:
1 pkp rozkład jazdy 0.81%
2 rozkład jazdy pks 0.42%
3 rozkład pkp 0.41%
4 pkp rozkład 0.24%
5 rozkład jazdy pkp 0.17%
6 rozklad pkp 0.17%
7 pkp rozklad jazdy 0.12%
8 ztm kielce 0.11%
9 mpk kraków 0.09%
10 rozklad jazdy pkp 0.08%
Brak jakiejkolwiek frazy związanej z noclegami - jak widać wszystkie są związane z komunikacją, która stała się zapleczem do generowania użytkowników dla serwisu.

Na koniec można zobaczyć "High Impact Search Queries" - dla nocowanie.pl 18 z 30 fraz ma bezpośredni związek z noclegami, a dla eholiday.pl 30 z 30 fraz ma bezpośredni związek z noclegami.

Biorąc pod uwagę powyższe dane, można powiedzieć, że Nocowanie.pl jest w tym wyścigu astmatyczką i to na sporym dopingu. Serwis noclegowy nie powinien skupiać się na generowaniu ruchu z tematyki transportowej, gdyż dla jego klientów (obiektów) jest to praktycznie bezużyteczne, a same dane liczbowe, którymi się serwis chwali po prostu wprowadzają w błąd. Gestorom bazy zalecamy samodzielną analizę skuteczności ofert w poszczególnych serwisach, głównie biorąc pod uwagę źródło realnych gości którzy przyjechali do nas. Wielkość i zasięg serwisu nie ma tu najważniejszego znaczenia - liczy się odpowiednia grupa docelowa (osoby szukające noclegu i to najlepiej w naszym rejonie) i dobra prezentacja.

Pełne informacje z alexa.com:
eholiday.pl
nocowanie.pl



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com