TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Województwo śląskie utworzyło nową spółkę Koleje Śląskie. Przewoźnik konkuruje na rynku z Przewozami Regionalnymi, które zostały powołane przez 16 pozostałych województw. Jeśli spółkom nie uda się dojść do porozumienia, od 9 grudnia, kiedy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy, pasażerów może czekać gehenna.
reklama
Osoby, które będą chciały dotrzeć regionalnym pociągiem osobowym z Opolszczyzny do miejscowości leżącej na terenie województwa śląskiego czekają przesiadki, na trasie Opole - Gliwice w Strzelcach Opolskich lub w Kędzierzynie-Koźlu. Podróżni wyruszający z Kluczborka będą musieli się przesiąść w Lublińcu.
Koordynacja obu rozkładów jazdy - śląskich i opolskich pociągów powinna być priorytetem. Okres oczekiwanie na następne połączenie nie może być długi. Istotną kwestią są również bilety.
Koleje Śląskie chcą, aby w połączeniach z województwem opolskim pojawiła się taka sama liczba składów jak Kolei Śląskich. Przewoźnik zamierza honorować bilety zakupowane przez podróżnych na Opolszczyźnie jeśli pasażerowie na Śląsku również nie będą musieli kupować nowych biletów. Sejmik województwa śląskiego przyjął już uchwałę w tej sprawie. Teraz musi to zrobić Opolszczyzna.
Według zapowiedzi opolskiego wicemarszałka Tomasza Kostusia, liczba połączeń na trasach: Kluczbork - Lubliniec zostanie zwiększona o dwa nowe kursy, Gliwice - Strzelce Opolskie o siedem oraz Racibórz - Kędzierzyn-Koźle o cztery.
Podróżni w dalszym ciągu mogą korzystać z bezpośredniego połączenia InterRegio do Katowic.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami