TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-07-15 - Sieci gastronomiczne zaciskają pasa

Malejący popyt na usługi gastronomiczne powoduje stagnację na rynku. Wielkie sieci rosną w siłę, podczas gdy mniejsi gracze mają coraz większe problemy.

reklama


Polacy zaciskają pasa, mniej wydają, a na pewno mniej chętnie zostawiają pieniądze z restauracjach - przynajmniej nie tak jak kiedyś.

Jak radzą analitycy okres stagnacji to dobry czas, by zbić koszty nowych otwarć lokali. Aczkolwiek zdaniem ekspertów ten rok należy już spisać na straty.

Na rynku Giełdy Papierów Wartościowych dominują trzy spółki: Sfinks, AmRest oraz Polskie Jadło. Ta ostatnia jest w upadłości likwidacyjnej i najprawdopodobniej zniknie za kilka miesięcy z parkietu. Całkiem dobrze radzi sobie AmRest i jego ekspansywna polityka. Koncern planuje 100 nowych otwarć wartych aż 400 mln złotych.

Starbucks, znacząca sieć na rynku usług kawiarnianych również musi nieco zacisnąć pasa. Negatywny wpływ na przychody spółki może mieć wprowadzona w marcu tego roku podwyżka VAT m.in. na napoje sporządzane na bazie kawy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com