TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
McDonald`s, sieć lokali serwujących potrawy typu fast food od kilku lat boryka się ze spadkiem sprzedaży. Ten, niegdyś czołowy koncern promujący spożywanie posiłków bez pomocy sztućców walczy z rosnącą konkurencją.
reklama
Oprócz pogłebiającej się recesji, McDonald`s musi stawić czoła rosnącym w siłę konkurentom, jak Burger King Worldwide, Subway Restaurants, Yum!Brands oraz Wendy’s.
Nie bez powodu McDonald`s zwraca się w stronę franczyzy. Na całym świecie w tym modelu funkcjonuje przeszło 80 procent restauracji sieci. Poza tym schematem niestety znajdują się przedsiębiorcy z Rosji, którzy w najmniejszym stopniu zainteresowani są współpracą z fast foodowym potentatem. W celu propagowania oferty franczyzowej McDonald`s wybrał firmę Rosinter Restaurant Holding, która prowadzi lokalne sieci Il Patio i Planet Shusi, a także zagraniczne franczyzy, jak amerykańska sieć T.G.I. Friday’s, której specjalnością są placówki na dworcach kolejowych i w portach lotniczych. Sieć myśli też o upowszechnieniu systemu licencjonowanych restauracji na Syberii i w innych słabo zaludnionych rejonach kraju.
Jak mówią szefowie koncernu, rynek rosyjski ma kluczowe znaczenie w rozwoju sieci McDonald`s. Szczególnie ważną rolę odgrywa tutaj miejsce koncernu w Europie. Pomóc w umocnieniu tej pozycji mają właśnie rosyjscy przedsiębiorcy.
W modelu franczyzowym dużo lepiej radzi sobie konkurencji. Subway w ciągu ostatnich trzech lat otworzył 432 placówki, a spośród 514 działających prawie 200 funkcjonuje na zasadzie franczyzy. Podobnie Burger King, otworzył 86 restaurację w Rosji i planuje ekspansję na Syberii.
Na brak klientów nie narzeka też KFC. W 2012 w 196 otwartych lokalach w Rosji obroty wzrosły o 46 procent.
Przyszłość McDonald`s póki co nie maluje się w aż tak ponurych barwach. Jak szacuje Euromonitor, jego obroty w 2011 przekroczą 1,4 mld dolarów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami