TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-03-05 - Grupa Netmedia notuje zyski

Giełdowa Grupa Netmedia wypracowała w IV kwartale 2013 r. obrót wyższy o 32% niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

reklama


Ponad 67 milionów obrotu w ostatnim kwartale roku to efekt strategii sprzedaży i wdrażania nowych narzędzi obsługi klienta. Dodatkowo poprawiające się nastroje w przedsiębiorstwach, które stopniowo zwiększają budżety na podróże służbowe i wydatki marketingowe przyczyniły się do wzrostu zysków. Za cztery kwartały 2013 r. obrót Netmedia wyniósł niecałe ćwierć miliarda zł i był o 17 % wyższy niż przed rokiem.

Sprzedaż rezerwacji hotelowych w IV kwartale 2013 r. prowadzona m.in. za pośrednictwem serwisu hotele.pl wzrosła o 10% do prawie 37 tys. rezerwacji, co przełożyło się na wzrost obrotu z działalności hotelowej o 19% do poziomu 16 mln 264 tys. zł.

Dynamikę wzrostu na podobnym poziomie w IV kwartale Netmedia odnotowała w sprzedaży biletów lotniczych, gdzie obrót był wyższy od ubiegłorocznego aż o 34%. To efekt poszerzania portfolio klientów, ale również wdrożenia nowych rozwiązań informatycznych. Liczba sprzedanych biletów w samym IV kwartale osiągnęła poziom blisko 21,5 tys.

Największe wzrosty Grupa odnotowała w działalności MICE, czyli organizacji spotkań, konferencji i eventów dla klientów korporacyjnych. Tutaj przychód ze sprzedaży był w IV kwartale aż o 154 % wyższy i przekroczył 10 mln zł. Narastająco za cztery kwartały wzrost w tym segmencie osiągnął 38% rok do roku. W całym 2013 roku, Grupa Netmedia zorganizowała około 2 700 eventów dla firm z całej Polski.

Janusz Zapęcki, Członek Zarządu Netmedia jest zadowolony z wyników sprzedaży, które osiągnęła firma. "Działalność MICE zawsze jest swoistym barometrem nastrojów rynkowych w przedsiębiorstwach. W trudniejszych czasach w pierwszej kolejności klienci redukują budżety na konferencje czy szkolenia. Nasze dobre wyniki we wszystkich segmentach działalności obrazują stopniową poprawę koniunktury gospodarczej." - wyjaśnił.

Czwarty kwartał pozwolił zmniejszyć wpływ na wyniki słabszego pierwszego półrocza. Dzięki temu, narastająco za cztery kwartały 2013 r. skonsolidowany obrót Netmedia przekroczył poziom 249 mln zł i był wyższy od ubiegłorocznego o 17 %, a wypracowana marża z działalności operacyjnej przekroczyła 5 milionów złotych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com