TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Jak kształtowała się sprzedaż, które kierunki były chętniej kupowane i za ile oraz jak rozwijała się dynamika sprzedaży agencyjnej w zeszłym tygodniu? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź w raporcie przygotowanym przez PZOT na podstawie danych z systemu MerlinX.
reklama
Drugi tydzień roku 2012 przyniósł dwucyfrowe wzrosty liczby rezerwacji dokonanych przez 2244 aktywnych agentów sprzedających Zimę 2012. Zaobserwowano dalszy wzrost sprzedaży w tym zakresie o 9,7% więcej, niż przed rokiem. Ponadto założonych zostało ponad 4,7% więcej rezerwacji, niż w minionym roku. W sprzedaż Lata 2012 włączyło się dotychczas 2180 agentów, 10,1% więcej, niż przed rokiem, zakładając 4,9% więcej rezerwacji.
Dane pokazują również, że 5,3% więcej klientów zarezerwowało Zimę 2012 i o 12,4% więcej kupiło Lato 2012.
Najlepiej sprzedającym się kierunkiem okazał się Egipt, a konkretnie Hurghada z udziałem w sprzedaży 13,3%. Na drugiej pozycji uplasowała się turecka Antalya z wynikiem 9,1%. Niewiele gorzej sprzedawał się Sharm El Sheikh - 9,0%.
Od momentu rozpoczęcia sprzedaży Zimy 2012 do 15 stycznia br. liczba rezerwacji wzrosła o 4,7% przy jednoczesnym spadku liczby uczestników na poziomie 3,7%. Spadek nie dotyczy imprez czarterowych, rezerwowanych przez 6,9( więcej klientów. Silniej rosną imprezy autobusowe, bo aż o 33,3%. Największym przegranym jest "dojazd własny" tracący ponad 30% klientów w Zimie i blisko 15% mniej na Lato. Zaobserwowano także nieznaczny wzrost ceny rezerwacji imprezy lotniczej o 3,4% oraz imprez autokarowych o 4%.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami