TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W 2006 r. do Komisji Ochrony Praw Pasażerów przy ULC (Urzędzie Lotnictwa Cywilnego) wpłynęło 1099 spraw. W większości dotyczyły one odwołania, opóźnienia lotu lub odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu. W połowie przypadków Komisja przyznała rację pasażerom - poinformował ULC w czwartkowym komunikacie prasowym.
reklama
Komisja Ochrony Praw Pasażerów (KOPP) na mocy rozporządzenia unijnego rozpatruje skargi pasażerów w następujacych przypadkach: odwołania, znacznego opóźnienia lotu lub odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu. KOPP rozpatruje sprawę po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika.
W 2006 r. Komisja rozpatrywała 437 skarg dotyczących odwołania lotu, 263 skargi dotyczące znacznego opóźnienia lotu i 65 skarg dotyczących odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu. Pozostałe sprawy były przeważnie odpowiedziami na zapytania pasażerów, wnioskami o ponowne rozpatrzenie spraw bądź odwołaniami od podjętych już decyzji.
W ponad 50 % spraw prezes ULC na wniosek Komisji przyznał rację pasażerom, przy czym w 13 przypadkach nałożył na przewoźników kary administracyjne w wysokości po 1 tys. euro każda.
Do chwili obecnej do wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wpłynęły tylko 2 odwołania od decyzji KOPP.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami