TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-04-19 - TUI: agenci są zbyt emocjonalni

W zeszłym tygodniu TUI poniosła... fantazja? Touroperator postanowił przetestować agentów - zaproponował wszystkim klientom atrakcyjny rabat cenowy - 5%. Konsumenci udali się na zakupy bezpośrednio do TUI, a agenci mogli wyłącznie "polizać cukierka przez papierek", gdyż nie mają prawa udzielać zniżek! Co więcej - klienci, którzy kupili ostatnio u agentów imprezy TUI byli wściekli - w końcu nikt ich nie uprzedził, że wystarczyło poczekać kilka dni i przez internet można było dość sporą zniżkę dostać.

reklama


Fakt zbulwersował większość osób pracujących w branży turystycznej. Na naszym forum zawrzało, a niektórzy oburzeni agenci zapowiedzieli nawet, iż w ramach protestu przestaną sprzedawać imprezy TUI. Od razu postanowiliśmy się dowiedzieć, czy akcja będzie powtarzana i jakie czynniki wpłynęły na taką decyzję touroperatora. Niestety nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Nikt nie chciał odpisać na e-maile z zapytaniem. TUI zamilkło.

Jednak nie wszyscy mieli takiego pecha jak my. Są bowiem szczęściarze, którym biuro postanowiło obszernie wyjaśnić swoje sekrety dotyczące słynnego już rabatu. Prezes TUI Marek Andryszak powiedział dziennikarzom, że akcja z 5-procentową zniżką to eksperyment, mający na celu sprawdzenie możliwości drzemiących w Internecie! Test, który - uwaga - nie był wymierzony w agentów! Po prostu badanie rynku i preferencji klientów, czyli jaki sposób zakupów najbardziej im odpowiada...

Aby przeprowadzić eksperyment TUI wysłało wszystkim klientom, zarówno tym którzy robią zakupy bezpośrednio u touroperatora, jak i u agentów, wiadomość mailową z informacją, gdzie mogą taniej zakupić wycieczkę - w Internecie, bezpośrednio u organizatora. Wiadomo, do konsumenta trzeba w jakiś sposób dotrzeć, ale to tylko eksperyment! Zatem uspokój się agencie. Andryszak mówi: - ...agenci nie mają się czego bać, ich reakcje są zbyt emocjonalne.... Emocje emocjami, a pieniądze pieniędzmi - niestety o żadnym zadośćuczynieniu za takie "korsarstwo" dla poszkodowanych agentów nie słychać.

W sumie patrząc z boku na test TUI można odnieść wrażenie, że test był również przeprowadzony na agentach. Bowiem, gdyby był to sam test kanału sprzedaży, to czemu agenci nie mieliby dawać takiej 5% zniżki na rezerwacje przez internet u nich? Po drugie, co podkreślali niektórzy, brak było jakiejkolwiek informacji o samej akcji, nawet już w jej trakcie. Zatem po fakcie można podać jakiekolwiek wyjaśnienie.

Gdyby ta akacja touroperatora przeszła bez echa wśród agentów, to kto wie co byłby dalej. Teraz z pewnością TUI podsumowuje zyski za zeszły udany weekend i obserwuje stan sprzedaży w sieci agencyjnej oceniając w sumaryczne wyniki swojej akcji (zysk bezpośredni i spadek zamówień w sieci agencyjnej). Opis oferty z rabatami i Wasze komentarze można znaleźć TUI daje rabaty klientom



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com