TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-04-08 - Polacy szukają informacji w Internecie, ale kupują wycieczki w biurach

Polacy zakupu wycieczek wolą dokonywać w tradycyjnych biurach, ale informacji o nich poszukują na ogół w Internecie.

reklama


Według badania zrealizowanego w 2009 roku przez TNS OBOP samodzielne poszukiwanie informacji w Internecie podczas zakupu wycieczki deklaruje dwie trzecie Polaków. Jednak ostateczna decyzja o zakupie wycieczki najczęściej podejmowana jest w oparciu o bezpośrednią rozmowę ze sprzedawcą w biurze podróży. Większość osób szuka w Internecie oferty, którą i tak zakupi metodą tradycyjną - czyli w biurze podróży. W odpowiedzi na taki kształt potrzeb klientów należy połączyć prezentację informacji o ofertach turystycznych z lokalizacją najbliższych biur turystycznych.

- Stworzyliśmy precyzyjną internetową wyszukiwarkę ofert turystycznych, ale wiemy, że klienci i tak wolą kontakt ze sprzedawcą w tradycyjnym biurze. Dlatego wprowadziliśmy do niej nową funkcjonalność, system geolokalizacji Qtravel Agents, którego istotą jest automatyczne wskazanie użytkownikowi położonych najbliżej jego miejsca pobytu biur turystycznych - wyjaśnia Tomasz Kolaszyński, prezes zarządu Qtravel.pl. - W ten sposób w pewnym sensie "oddajemy" klientów tradycyjnym biurom podróży, ale z drugiej strony, dzięki temu możemy zaproponować naszym użytkownikom pełny pakiet informacji, zgodny z ich rzeczywistymi potrzebami - dodaje Kolaszyński.

System geolokalizacji Qtravel Agents (QAgents) służy użytkownikom wyszukiwarki, ale przede wszystkim dedykowany jest agentom turystycznym. Dzięki QAgents biura podróży, pośrednicy, agenci turystyczni mogą pozyskiwać nowych klientów. Usługa umożliwia zaprezentowanie punktów agencyjnych osobom szukającym biur podróży w swojej okolicy. Przedstawiciele agencji turystycznych sami mogą kontrolować swoje kampanie marketingowe i samodzielnie określać, które elementy swojej oferty chcą pokazywać użytkownikom wyszukiwarki Qtravel.pl. Za pomocą prostego panelu administracyjnego przedstawiciel agenta może łatwo zarządzać informacjami, które będą wyświetlane przy ofercie organizatora, którego ofertę agent ma w swoim portfolio. Jak mówi Tomasz Kolaszyński, Internet umożliwia dotarcie z informacją o punktach biur podróży do większej grupy odbiorców. W ten sposób agenci turystyczni zyskują proste narzędzie do pozyskiwania klientów spośród kilkunastu milionów polskich internautów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com