TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Gdy linie lotnicze odwołują rejs w ostatniej chwili, pasażerowie mają prawo od odzyskania pieniędzy za bilet oraz odszkodowanie. Tak jest również w przypadku klientów OLT Express.
reklama
Jeśli rejs się nie odbył, przewoźnik lotniczy jest zmuszony zwrócić wszystkim pasażerom pieniądze za bilety. Nie ma tutaj żadnego znaczenia data planowanego lotu ani zapłacona kwota (promocja bądź regularna cena). Jak zapewniają przedstawiciele OLT Express, pracownicy Call Center przewoźnika dzwonią do pasażerów i przekonują ich, że pieniądze odzyskają. Jeśli jednak przewoźnik nie kwapi się do szybkiej wypłaty, a my dokonaliśmy zakupu biletu kartą kredytową, możemy zwrócić się w tej sprawie do banku, który nam ją wydał. Usługa "chargeback" (obciążenie zwrotne) umożliwia złożenie reklamacji w banku. Klient podaje w uzasadnieniu, że usługa, za którą zapłacił nie została zrealizowana. Bank wypłaca wówczas pasażerowi pieniądze, a potem sam walczy o zwrot należności od linii lotniczej.
Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, jeżeli linia lotnicza odwołała rejs mniej niż na 14 dni przed zaplanowanym lotem. Jeśli chodzi o rejsy krajowe, klienci linii mogą liczyć na 250 euro za każdy odcinek podróży. Przykładowo, kupując w jednej rezerwacji pięć biletów na trasę z Bydgoszczy do Krakowa w dwie strony, każdy z pasażerów otrzyma po 500 euro odszkodowania. Pasażerowie zwracają się o rekompensatę do linii lotniczej. Jeśli nie uzyskamy w ten sposób zadośćuczynienia, powiadamiamy o sprawie Urząd Lotnictwa Cywilnego. Ten zaś wyda decyzję administracyjną, która nakaże przewoźnikowi wypłatę odszkodowania. Jeśli i to nie pomoże, pasażer może wnieść sprawę do sądu.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami