TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-02-06 - Kogo sprzedają agenci?

Polacy w związku z ubiegłorocznymi bankructwami w branży turystycznej, wciąż patrzą z nieufnością na oferty biur podróży. Są jednak touroperatorzy, którzy pomimo tych wydarzeń wciąż cieszą się dużą popularnością.

reklama


Zapytaliśmy agentów, o którego touroperatora najczęściej pytają klienci decydując się na zakup wycieczki. Odnosząc się do niezbyt pochlebnych opinii w internecie dotyczących współpracy na linii agent-touroperator postanowiliśmy nieco zweryfikować te dane i zapytać o to, którzy organizatorzy cieszą się wśród agentów największym zaufaniem, pod kątem satysfakcji klienta.

Otrzymaliśmy kilkadziesiąt odpowiedzi. W obu zestawieniach wyraźnie prowadzi Rainbow Tours. Wygląda na to, że organizator cieszy się taką samą popularnością wśród klientów jak i zaufaniem w gronie biur agencyjnych. Widoczna jest opieszałość agentów w sprzedawaniu ofert TUI. Mimo, iż turyści pytają o tego aktywnie uczestniczącego w mediach organizatora, nie wszyscy decydują się na polecanie jego ofert.

Poniżej prezentujemy wyniki ankiety dotyczącej preferencji sprzedażowych polskich agentów turystycznych:





Pierwsza piątka touroperatorów, cieszących się największą popularnością wśród klientów w zasadzie nie zaskakuje. Są to touroperatorzy najbardziej widoczni w mediach, reprezentujący jedne z najbardziej rozpoznawalnych marek.





Agencje turystyczne to bardzo ważny kanał sprzedaży ofert turystycznych. To właśnie te małe, przytulne biura zdobywają klientów, którzy niejednokrotnie decydują się powierzyć im losy swojego wypoczynku ponownie. Moi klienci nie pytają o żadnego touroperatora tylko oczekują ode mnie wskazania najlepszej oferty pod względem ich oczekiwań, mając do mnie zaufanie jako do ich agenta - posłusznie kupują wskazaną ofertę , bo wiedzą, że pojadą z bezpiecznym touroperatorem i na wspaniałe wczasy lub wycieczkę. - pisze jeden z agentów.

W odpowiedziach agentów wyraźnie widać kontynuację wątku z TUI. Touroperator zraził do siebie środowisko agencyjne konstruując niekorzystne dla agentów umowy dotyczące współpracy. Niestety negatywny wydźwięk tej sprawy i niesmak wciąż widać w zachowaniu agentów.

Mam w ofercie biuro tui, ale ze względu na ich ostatnie decyzje i marginalne traktowanie agentów jako kanału dystrybucji, nie proponuję ich
produktu lub też oferuję go w ostateczności jeśli to konieczne.


Chyba nie ma sensu powtarzać opinii całego świata agentów turystycznych dotyczącej ostatnich działań marketingowych TUI, co wpływa również na praktyki innych organizatorów, powołujących się właśnie na działania TUI i w ten sposób uzasadniających swoje działania marketingowe.

Kwestia TUI myślę, że została już omówiona milion razy, ale... niechęć agentów jest oczywista. Co dziwne, jest coraz więcej Klientów, którzy
świadomie rezygnują z tego TO, nawet gdy sami go proponujemy. Dla jednych jest to zawód spowodowany wydarzeniami w ubiegłym roku, dla innych wiadomości zasłyszane lub wyczytane (odnośnie kondycji finansowej i spadku jakości)


Komu bardziej zależy na tym, aby klient wrócił zadowolony z wakacji jeśli nie agentowi? To on niejednokrotnie zmuszony jest wysłuchiwać pretensji rozczarowanych turystów i w razie czego przekazać organizatorowi reklamację z nieudanych wakacji. Nie silimy się na sprzedawanie każdego i na każdych warunkach. Sytuacja jest wtedy prosta. Sprzedaje się dużo dla mniejszej ilości wybranych przez siebie TO i współpraca jest wówczas dobra. Trudno mówić o partnerstwie w momencie, kiedy jesteśmy jednym z setek małych biur. - słusznie przyznaje pośrednik. Agentowi zwyczajnie nie opłaca się sprzedawać ofert mało wiarygodnych touroperatorów.

Wniosek nasuwa się jeden: tak jak touroperatorzy nie mogą istnieć bez agentów, tak agenci nie przetrwają bez organizatorów. Dlatego dojście do jakiegokolwiek konsensusu będzie możliwe tylko wtedy kiedy oboje zjednoczą siły.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com