TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Najbliższa edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro odbędzie się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Jest to największa w Polsce impreza wystawiennicza poświęcona branży HoReCa. Nowością EuroGastro 2013 będzie sektor "Drink & Bar", a także pokazy związane z kierunkiem Slow Food. Targi uzupełnią sprawdzone od lat Festiwale Kuchni Greckiej, Carvingu oraz wydarzenia, w trakcie których wyłaniane są talenty sztuki kulinarnej, np. konkurs "Kulinarny Talent 2013" Roberta Sowy.
reklama
Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro to najważniejsza i największa w Polsce biznesowa impreza wystawiennicza dedykowana branży HoReCa. XVII edycja odbędzie się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Nowe elementy w ofercie targowej, tj. sektor "Drink & Bar" oraz pokazy Slow Food, odzwierciedlają kierunki rozwoju branży i zapotrzebowanie klientów.
Nowością najbliższej edycji będzie sektor tematyczny "Drink & Bar". Przedstawiciele branży zapoznają się z ofertą alkoholi mocnych, win, piw oraz sprzętu i akcesoriów. Dodatkowo prezentowane będą produkty niezbędne do przyrządzania drinków.
Organizator MT Targi Polska podąża za zapotrzebowaniem rynku, odzwierciedlonym m.in. w najnowszych wynikach opracowania PMR pt. "Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014". Wskazują one na popularność spożywania alkoholu przy posiłkach, co potwierdziło 51% badanych. Najczęściej wybierane jest piwo (55% badanych) i wino (34%), następnie wódka lub wódka zmieszana w drinku (10%). Odpowiadając na potrzebę dostarczania restauratorom informacji o bieżącej ofercie organizator uzupełnił program targów o nowy sektor "Drink & Bar".
Drugim nowym elementem EuroGastro 2013, który pojawi się w związku ze zmianami widocznymi w branży, będą pokazy kulinarne kierunku Slow Food. Wyżej wymienione opracowanie PMR potwierdza, że oferta polskich lokali gastronomicznych opiera się głównie na serwowaniu dań tradycyjnej kuchni polskiej (46%). Zgodnie z tymi badaniami dobrą perspektywę mają przed sobą lokale oferujące dania przygotowywane według tradycyjnych receptur. Coraz większe znaczenie odegra stosowanie produktów ekologicznych.
Podążając za trendami w trakcie EuroGastro 2013 odbędzie się kulinarny pokaz Marcina Budynka, który zaprezentuje tradycyjne przepisy i produkty regionalne nawiązujące do filozofii Slow Food. Opiera się ona na ochronie i promocji lokalnych i tradycyjnych sposobów produkcji, kultury jedzenia, czyli celebrowaniu i delektowaniu się posiłkami. W trendzie tym mieści się również kupowanie żywności, wytworzonej na bazie tradycyjnych receptur, pochodzącej z lokalnych źródeł.
Tradycyjnie już odwiedzający targi będą mogli zapoznać się z ofertą wystawców w zakresie następujących sektorów tematycznych:
sprzętu, mebli i akcesoriów do kompleksowego wyposażenia zaplecza kuchennego restauracji;
żywności i napojów dla gastronomii;
pełnego zakresu urządzeń i produktów do profesjonalnego parzenia i serwowania kawy;
wyposażenia sal restauracyjnych i barów.
Ważnym aspektem targów jest poszukiwanie talentów i rozwój adeptów sztuki kulinarnej. Dlatego też kontynuowany będzie autorski konkurs kulinarny Roberta Sowy o tytuł "Kulinarnego talentu 2013". Nie zabraknie cieszącego się popularnością Festiwalu Kuchni Greckiej, a w trakcie Polskiego Festiwalu Carvingu odwiedzający będą mogli poznać sztukę dekorowania potraw i stołów. Jak co roku bariści zademonstrują swoje umiejętności w zakresie parzenia kawy. Odbędą się także prezentacje nowości produktowych i sprzętowych dla sektora kawowego.
Targi EuroGastro już od 16 lat są miejscem spotkań i wszechstronnej prezentacji oferty sektora HoReCa. Ich ideą jest przedstawienie pełnej i różnorodnej oferty produktów, usług i rozwiązań dla gastronomii, dzięki czemu w jednym miejscu można zobaczyć i nabyć wszystko, co jest potrzebne do prowadzenia biznesu.
Podczas poprzedniej edycji swoją ofertę zaprezentowało 281 wystawców z 21 krajów świata. Każdego roku EuroGastro odwiedza ok. 20 tys. branżowych klientów z Polski i zagranicy.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami