TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-04-16 - Lotnictwo: Kto w górę, a kto spada?

Jak pokazują statystyki ruchu pasażerskiego udostępnione przez niektóre europejskie linie lotnicze sytuacja na podniebnym rynku wydaje się być w miarę stabilna.

reklama


Grupa Lufthansa odnotowała w tym zakresie 48-proc. wzrost w porównaniu do I kwartału roku ubiegłego. Reasumując przewiozła 21,9 mln pasażerów. W skład Lufthansy wchodzą spółki zależne: Germanwings, Swiss International Air Lines oraz Austrian Airlines.

O 12% więcej pasażerów w marcu br. obsłużyły linie Austrian Airlines - ogółem 893 600 tys. osób. Natomiast rekordową ilość 2 349 900 pasażerów odnotowano w pierwszych trzech miesiącach 2012 0 co daje 10,1-proc. wzrost w tym zakresie. Statystyki za marzec pokazują, że ruch pasażerski stale rośnie. Austrian przewiozły 1,9 mln pasażerów - co stanowi wzrost na poziomie 11,5% w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.
Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich zwiększył się o 2,5 punktu procentowego do 66,3%.

SAS, skandynawskie linie lotnicze odnotowały 4,5-proc. wzrost ruchu pasażerskiego w marcu 2012. Ogółem przewiozły 2,4 mln podróżnych, o 106 tys. więcej, niż w 2011. Natomiast współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich Grupy SAS w marcu 2012 r. zwiększył się o 4,2 punkty procentowe do 72,3%.

O niewiele więcej zwiększył się ruch pasażerski w marcu br. dla linii Air France-KLM - 6,8%. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich w marcu br. zwiększył się o 3,8 punktu procentowego do 82,5%.

Jedna z największych linii nisko-kosztowych w Europie Norwegian także święci wzrost. W marcu br. przewiozła ponad 1,3 mln pasażerów - czyli o 18% więcej, niż w roku ubiegłym. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wyniósł w marcu br. 78%.

Stracił natomiast Ryanair. W marcu 2012 linie sprzedały 5,5 mln miejsc, w porównaniu do 5,7 mln w tym samym miesiącu 2011 to 4-proc. spadek w ruchu pasażerskim. Tym samym współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich zmniejszył się o 1 punkt procentowy do 78%.

Podsumowując miniony rok Turkish Airlines odnotowały wzrost przychodów o 40% - zysk netto około 19 mln TL. Liczba przewiezionych pasażerów wzrosła do 32,7 mln - 12%. Zwiększył się także udział pasażerów tranzytowych w segmencie przewozów międzynarodowych - 40%. Z kolei współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich zmniejszył się o 1,1 punkt procentowy do 72,6%.

Estonian Air zyskuje na sprzedaży online. Przewoźnik oferuje możliwość rezerwacji przez Internet, poza językiem estońskim, aż w czterech językach: angielskim, rosyjskim, fińskim. Wobec czego sprzedaż biletów lotniczych online na rejsy linii, wzrosła dwukrotnie (108%) w porównaniu do tego samego okresu 2011 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com