TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-06-26 - Kawowy biznes kreuje nowych miliarderów?

Kawa przeżywa prawdziwy renesans w całej Europie. Dziś dobra kawa to znak rozpoznawalny i gwarancja sukcesu lokalu. Restauratorzy głowią się nad nową gamą smaków, z kolei producenci ekspresów do kawy bombardują rynek nowinkami technologicznymi.

reklama


O popularności kawy świadczy też ilość rodzajów tego napoju do wyboru. Kiedyś tylko biała albo czarna - dziś espresso, latte albo cappuccino. Gwarancją smaku jest pieczołowicie opracowany sposób parzenia i dobór wyselekcjonowanych dodatków.

Kawowy biznes kwitnie i kreuje nowych miliarderów. To właśnie coraz większa popularność i pasja jaką staje się parzenie kawy uczyniły z Giuseppe De’Longhiemu, założyciela i prezesa De’Longhi SpA jednego z najbogatszych Europejczyków.

Akcje rodzinnej spółki, będącej trzecim największym w Europie producentem ekspresów do kawy (pod względem wolumenu sprzedaży), od końca 2007 roku zyskały ponad 250 procent. A wartość majątku netto jej właściciela spęczniała do co najmniej 2 mld USD, wynika z danych gromadzonych w Bloomberg Billionaires Index. Rynek sprzedaży domowego sprzętu do parzenia kawy urósł do 6,7 mld w 2012 roku.

Firma zajmuje się produkcją ekspresów od przeszło 30 lat. W tej chwili oferuje ponad 150 różnych modeli maszyn, których ceny wahają się od około 200 dolarów do około 3 tys. dolarów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com