TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-10-31 - Podsumowanie targów INVEST-HOTEL 2011

Szeroka oferta dla przedstawicieli sektora hotelarskiego, dostęp do najnowszych rozwiązań oraz bogaty program warsztatów i konferencji z udziałem specjalistów - to niepodważalne atuty zakończonych w Poznaniu Targów Wyposażenia Hoteli INVEST-HOTEL. Przez trzy dni od 19 do 21 października swoje produkty zaprezentowało 150 firm. Patronat Honorowy nad wydarzeniem objął Waldemar Pawlak - Minister Gospodarki.

reklama


Od 12 lat Invest-Hotel jest miejscem biznesowych spotkań dostawców produktów i usług dla hoteli, pensjonatów, ośrodków wypoczynkowych oraz Spa. Co roku targi odwiedza profesjonalna publiczność, a wśród nich inwestorzy, właściciele i menadżerowie hoteli, obiektów rekreacyjno-wypoczynkowych, architekci i projektanci wnętrz. Tegoroczna wystawa targów INVEST-HOTEL po raz pierwszy zlokalizowana została w dwóch pawilonach 7, 7A usytuowanych bliżej odbywających się w tym samym czasie targów turystycznych TOUR-SALON. Na powierzchni ponad 7000 m2 swoje propozycje zaprezentowało 150 firm z Polski i zagranicy. Wśród nich liderzy branży meblarskiej: Bogatti, Emma, GO IN, Jarocińskie Fabryki Meblowe, KMK Klose, M.I.L. System, Meblomak, Noti Contract, Paged Meble oraz Meble Vox, których prezentowane wystawy przyciągały oryginalnością oraz wyszukanym smakiem. Na targach swoją ofertę zaprezentowali również dostawcy wyposażenia dla sektora SPA m.in. Ada Cosmetics, Biosana, BTL Polska, Centrum Sauny, Grupa Zendar, Klafs czy Wandex. Produkty i rozwiązania dla hoteli oraz systemy wykończenia wnętrze przedstawili także: Ceramika Paradyż FG Poland, Invado, Lanwar, Lsi Software, MCM Computer, Newmor, Polmaster i Witpol.

Poznańskie targi po raz kolejny stały się areną biznesowych rozmów inwestorów z przedstawicielami branży hotelarskiej. Dla wystawców targi INVEST-HOTEL były dobrym miejscem do nawiązywania nowych kontaktów w branży. Cennym udogodnieniem dla profesjonalistów była STREFA KONTAKTU B2B za pośrednictwem której zwiedzających mogli umówić się na spotkanie z konkretnym wystawcom oraz skorzystać z szeregu udogodnień m.in. bezpłatnego wstępu i parkingu na terenie targów.

Poznańskie targi oprócz interesujących spotkań z firmami działającymi w sektorze hotelarskim, zaproponowały zwiedzającym również bogaty program konferencji i warsztatów. W tym roku główny akcent położy został na zagadnienia związane z ekologicznymi rozwiązaniami dla hoteli. O idei "Energy Contractingu" - sposobu ekologicznego i konkurencyjnego cenowo zaopatrywania obiektów hotelowych w energię cieplną, o pompach ciepła oraz rozwiązań z zakresu ekoenergetyki, które mogą znaleźć rozwiązanie z hotelarstwie można było posłuchać podczas piątkowej konferencji przygotowanej przez firmę WBB Energy. Sposoby poprawy wyniku finansowego przedsiębiorstwa hotelowego w obszarze gospodarki energetycznej, wykraczające poza powszechnie znane programy poprawy efektywności oświetlenia, termomodernizacji czy marketingu ekologicznego omawiane były podczas seminarium pt. Zarządzanie energią w hotelarstwie proekologicznym.

Z myślą o hotelarzach i architektach oraz inwestorach planujących budowę nowego obiektu firma Balance Education przygotowała trzy bloki konferencji, które poprowadził Adam Antonijczuk z firmy konsultingowej Hostia. O przykładach budowania projektów emocjonalnych na podstawie wizyt studyjnych w wybranych hotelach na świecie mowa była podczas spotkania Projekty emocjonalne - unikalność przez autentyczność. Praktyczne aspekty tworzenia nowego projektu hotelu środowiskowego AURELIS - szansa zapoznania się z procesem tworzenia projektu i możliwościami realizacji inwestorskiej - przedstawione były w trakcie panelu AURELIS - Serce Polskiego Vitality. Wielu słuchaczy zgromadziła konferencja poruszająca zagadnienia związane z kreowaniem profesjonalnej marki historycznej oraz historycznymi obiektami miejskimi typu boutique B&B.

Podczas targów była również możliwość wysłuchania prezentacji związanych z prowadzeniem ośrodków SPA. O Rozwiązaniach i kierunkach rozwoju dla hoteli Spa można było posłuchać podczas prezentacji Polskiego Instytutu Spa i Wellness. Specjaliści zebrani na konferencji zorganizowanej przez firmę Projekt Hotel radzili jak zarządzać ryzykami, czyli zagrożeniami, w działalności ośrodków SPA oraz o decyzjach inwestycyjnych w tego typu ośrodkach. Czy hotel SPA musi być Eco? Jak prowadzić marketing Eco hotelu? Czy Organic-SPA lub Design-SPA? - na te i wiele innych pytań odpowiadali prelegenci zgromadzeni na panelu przygotowanym przez firmę Comfortum.

Program targów wzbogaciły również seminaria przygotowane przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Na blok konferencji złożyło się 5 paneli prowadzonych przez wykwalifikowanych wykładowców - przedstawicieli firm członkowskich IGHP: biznesowo - podatkowe aspekty inwestycji hotelarskich w Polsce, narzędzia ułatwiające hotelom zarządzanie sprzedażą online (Chanel management), marketing sensoryczny oraz ekologia w hotelarstwie.

Tradycją targów jest przyznawanie prestiżowych nagród Międzynarodowych Targów Poznańskich. Pierwszego dnia wręczono Złote Medal MTP za najlepszy produkt oraz Medal Jubileuszowy z okazji 90-lecia istnienia targów. Złotym Medalem MTP Sąd Konkursowy wyróżnił 4 produkty, które spełniają najwyższe wymagania pod względem jakości oraz innowacji rozwiązań technologicznych:

Modułowa Strefa Wellness " OAZA ZMYSŁÓW" , PPH WANDEX Agata Wróblewska ALLERGOFF® - preparat najnowszej generacji przeznaczony do zwalczania oraz neutralizacji alergenów roztoczy kurzu domowego, ICB PHARMA sp. j., Jaworzno, HUWA -SAN - ekologiczna dezynfekcja do basenów , jacuzzi, ROAM CHEMIE N.V., Belgia, Ekskluzywna sauna solna, Grupa ZENDAR sp. z o.o., Lublin

Podczas uroczystej gali Jubileuszowy Medal w podziękowaniu za wieloletnią współpracę i zaangażowanie otrzymała Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. W dowód uznania za współtworzenie targów INVEST-HOTEL medalem uhonorowano również innych wystawców.

Kapituła konkursu Acanthus Aureus wyróżniła również stoiska wystawców, których projekt i przygotowanie w najlepszy sposób przyczyniają się do realizacji strategii marketingowej firmy, pozwalają na budowanie jej pozytywnego wizerunku, umożliwiając jednocześnie sprawną komunikację z rynkiem.

Nagrodę Acanthus Adresu otrzymali:
PAGED MEBLE S.A., Marka MEBLE JAROCIN
Przedsiębiorstwo Handlowe SATURN
PPH WANDEX Agata Wróblewska
CERAMIKA PARADYŻ Sp. z o.o.
MEBLOMAK Marcin Heimowski



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com