TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-10-06 - Mariott zapłaci karę

Jak wiadomo Internet jest w dzisiejszych czasach jednym z podstawowych kryteriów wyboru hotelu. Wiele osób podróżuje biznesowo i z racji swoich obowiązków muszą oni pozostawać w ciągłym kontakcie z firmą.

reklama


Dostęp do internetu posiada już niemal każdy obiekt hotelowy. Jednak wciąż nie jest uregulowana kwestia opłat za tę usługę. Jedne hotele oferują ją bezpłatnie a inne żądają za korzystanie z niej naprawdę dużych pieniędzy. Jeśli opłaty za korzystanie z Internetu w obiekcie jest płatne często goście łączą się z internetem za pomocą swoich hotspotów, w które zamieniają się telefony. Jednak tego typu rozwiązanie nie podoba się wielu hotelom i stosują one działania, które mają na celu niejako zmuszenie gości do korzystania z hotelowego WiFi. Tego typu działania hoteli nie są jednak zgodne z prawem.

Jeden z amerykańskich hoteli, należący do sieci Mariott postanowił wykorzystać w obiekcie specjalne narzędzie, które uniemożliwi gościom korzystanie z ich własnej sieci. Program wyrzucał gości z ich sieci i uniemożliwiał im ponowne połączenie się. W związku z tym klienci hotelu zmuszeni byli zapłacić za dostęp do hotelowego łącza. Koszty za tę usługę kształtują się w tym obiekcie od 250 do 1000 dolarów.

Całej sprawie przyjrzała się Federalna Komisja ds. Komunikacji (FCC) po czym uznała ją za niezgodną z obowiązującym prawem. W efekcie sieć Mariott musi zapłacić 600 tysięcy dolarów kary za nielegalne działania. "Konsumenci, którzy kupują telefony komórkowe powinni być w stanie z nich korzystać bez obawy, że ich połączenie internetowe będzie blokowane przez hotel lub centrum konferencyjne." - wyjaśnił szef FCC Travis LeBlanc.

Sam hotel, Gaylord Opryland Resort & Convention Center w Nashville, nie czuje się winny i twierdzi, że nie robił nic złego. "Goście korzystający z naszych usług bezprzewodowego dostępu do internetu, muszą być pewni, że są chronieni przed bezprzewodowymi hotspotami, które mogą zostać wykorzystane do cyberataków" - można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu rzecznika hotelu, Jeff'a Flaherty'ego.

Poza uregulowaniem kary finansowej, Marriott musi przestać korzystać z technologii blokowania osobistych hotspotów oraz przeprosić poszkodowanych klientów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com