TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-10-11 - Wakacje.pl namieszają we franczyzie?

Enovatis S.A. i jej flagowa marka Wakacje.pl chcą być najmocniejsi nie tylko w Internecie, ale także w sieci sprzedaży bezpośredniej. W ciągu 9 miesięcy podpisali 45 umów franczyzowych na prowadzenie punktów obsługi klienta (POK). Już teraz w 24 miastach całej Polski funkcjonuje 26 wakacyjnych PKO’ów, a kolejnych 19 jest w końcowej fazie przygotowania do uruchomienia. Do końca roku ma być ich 50, a za dwa lata docelowo 150.

reklama


Zarząd Enovatis nie ukrywa, że jedną z inspiracji do stworzenia sieci partnerskiej marki Wakacje.pl stał się widoczny efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Wykorzystano jako sprzyjającą siłę napędową do wcześniej planowanego projektu. - Jesteśmy uważnym graczem rynkowym - komentuje powstanie nowej gałęzi zarządzanego przez siebie biznesu Mateusz Kazieczko, prezes zarządu Enovatis S.A. - Wciąż mocno rozwijamy nasze platformy internetowe i inwestujemy w nie ogromny kapitał, ale równolegle chcemy być bliżej ludzi z naszą bardzo rodzinną marką. Chcemy pomóc mniej internetowym mieszkańcom mniejszych i większych miast, sięgać po to co na rynku turystycznym jest najlepsze, sprawdzone i zawsze bezpieczne, na co od 12 lat bardzo mocno pracuje marka Wakacje.pl.

Projekt sieci partnerskiej Wakacje.pl to biznes franczyzowy w niespotykanym w krajowej branży turystycznej wariancie. Partnerzy zapraszani do sieci nie ponoszą bowiem kosztów przystąpienia i comiesięcznego uczestnictwa w sieci. Ich inwestycja w praktyce ogranicza się do pokrycia kosztów wdrożenia unifikacji wizualnej i utrzymania biura.

- W zamian za przystąpienie do sieci oddajemy naszym Partnerom naprawdę potężny pakiet narzędzi realnie zwiększających ich sukces w biznesie. Począwszy od wsparcia i pomocy negocjacyjnej w dostępie do maksymalnie szerokiej oferty touroperatorskiej (do której sami wielokrotnie nie mieliby dostępu), powiększenie jej o nowe segmenty (rezerwacja biletów lotniczych i miejsc w hotelach na całym świecie), poprzez dedykowane elektroniczne systemy rezerwacyjne, aplikacje CRM, wdrażanie zaawansowanych procedur pracy z klientem, szkolenia, projekty marketingowe, materiały promocyjne i biurowe aż po bezkosztową stałą opiekę naszego BackOffice - wylicza podstawowe korzyści Mateusz Kazieczko.

Iwona Sokołowska, dyrektor pionu sprzedaży w Enovatis S.A., nadzorująca powstawanie i rozwój nowego kanału podkreśla sprzedażowe, rzeczywiste i wymierne korzyści dla Partnerów - Każdy z naszych Partnerów otrzymuje stałą reklamę i promocję na stronach Wakacje.pl, największego portalu turystycznego w Polsce. Co ważniejsze jednak, stale wspieramy jego codzienny biznes poprzez przekierowanie do obsługi rzeczywistego ruchu internetowego. W praktyce to darmowa grupa dodatkowych, starannie wyselekcjonowanych klientów.

Jednym z pierwszych jest Małgorzata Kłosok z Rybnika - W sieci Wakacje.pl funkcjonujmy od samego jej początku. Po pierwszych 9 miesiącach pracy w wakacyjnej franczyzie otwieram właśnie drugie biuro. To chyba najlepsza rekomendacja dla tego biznesu. Z kolei Urszula Strońska, właścicielka sieciowego biura Wakacje.pl z Dzierżoniowa, zauważa dynamicznie zwiększające się przychody jej firmy - Wstępnie szacuję, że zaledwie po 4 miesiącach pracy w sieci moje przychody wzrosły o 30 proc. Jednym z zupełnie nowych agentów w sieci partnerskiej Wakacje.pl jest Wioletta Kopańska z Ostródy. - Z biznesem turystycznym ruszyłam praktycznie od zera w kwietniu tego roku. Dziś, po 5 miesiącach mogę powiedzieć, że zwróciła mi się cała poniesiona inwestycja i właśnie zaczynam na niej zarabiać - podsumowuje Kopańska.

W chwili obecnej funkcjonujące POK’i Wakacje.pl znajdziemy w: Bielsku-Białej, Dzierżoniowie, Chorzowie, Garwolinie, Gdańsku, Kielcach, Kłodzku, Krakowie, Lublinie, Mrągowie, Olsztynie, Ostródzie, Piotrkowie Trybunalskim, Płocku, Pruszczu Gdańskim, Przemyślu, Rybniku, Rzeszowie, Skarżysku Kamiennej, Tarnowie, Warszawie, Włocławku, Zawierciu i Zgierzu. Kolejnych 19 agentów (m.in. Katowice, Poznań, Wrocław, Białystok, Opole) ma już podpisane umowy franczyzowe i kolejno przechodzi przez etapy wdrożenia systemów, zmiany unifikacji wizualnej i serię niezbędnych szkoleń. Do końca tego roku sieć Wakacje.pl ma się powiększyć do okrągłych 50 placówek, a plan na koniec 2013 roku zakłada funkcjonowanie na rynku 150 biur partnerskich.

Zarząd Enovatis S.A. nie podaje nominalnej wielkości inwestycji związanej z uruchomieniem tego projektu zasłaniając się tajemnicą handlową, ale jego wielkość szacuje na kilkaset tysięcy złotych. Rentowność tego projektu ma zostać osiągnięta już w przyszłym roku. O tym jak poważnie podchodzą do projektu świadczyć ma powołanie zupełnie nowego, kilkuosobowego pionu w strukturze spółki.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com