TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie informuje, że po otrzymaniu od Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. szczegółowego wyliczenia należnych kwot zwrotu, Marszałek Województwa Mazowieckiego 31 lipca 2014 r. wydał dyspozycję wypłaty ze środków z umowy gwarancji ubezpieczeniowej nr GT 71/2012 z 30 maja 2012 r. wystawionej na rzecz R’TUR Sp. z o.o.
reklama
Zgodnie z zapisami umowy gwarancji, gwarant dokonuje wypłat należnych kwot bezpośrednio poszkodowanym klientom w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.
Biuro R’TUR Sp. z o.o. posiadało umowę gwarancji ubezpieczeniowej opiewającą na sumę 209.808,00 zł, obejmującą ochroną umowy o organizowanie imprez turystycznych, zawarte w okresie jej obowiązywania, tj. od dnia 1 czerwca 2012 r. do dnia 31 maja 2013 r.
Jak informują przedstawiciele urzędu marszałkowskiego w wydanym komunikacie, koszty sprowadzenia turystów do kraju wyniosły 128.234,67 zł. Z gwarancji ubezpieczeniowej pozostała kwota 81.573,33 zł do rozdysponowania pomiędzy poszkodowane osoby. Klienci biura R’TUR Sp. z o.o. złożyli zasadne roszczenia na łączną kwotę 276.040,42 zł. Poszkodowani otrzymają zwrot w wysokości ok. 30 % poniesionych kosztów.
Równocześnie Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego poinformował, że obecnie trwa proces wyliczania należnych kwot zwrotu i opracowywania ostatecznej listy do wypłaty dla klientów poszkodowanych przez GTI TRAVEL POLAND Sp. z o.o.
Po sporządzeniu przez ubezpieczyciela szczegółowego wyliczenia należnych kwot zwrotu oraz przekazaniu listy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Marszałek Województwa Mazowieckiego wyda dyspozycję wypłaty środków z gwarancji ubezpieczeniowej. Ubezpieczyciel dokona wypłat należnych kwot bezpośrednio poszkodowanym klientom w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania dyspozycji wypłaty środków.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami