TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-03-20 - Przewozy Regionalne dyskryminowane?

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ujawniła wysokość stawek za dostęp do torów kolejowych, jakie będą obowiązywać w roku 2014.

reklama


Średnia cena wzrośnie o 3,7 procent, co oznacza zwolnienie w corocznych skali podwyżek. Równocześnie ustalono nowe zasady przydziału kluczowych tras, np. trasy średnicowej między Dworcem Zachodnim a Wschodnim w Warszawie - najbardziej zatłoczonego odcinka torów w Polsce. W regulaminie ustalono, że od grudnia PLK będą miały prawo nie wpuszczać na ten odcinek pociągów, które nie są "objęte obowiązkiem służby publicznej". Pociągi te będą musiały jeździć objazdem przez Warszawę Gdańską.

Przewozy Regionalne puszczają codziennie trasą średnicową 20 pociągów. Dzięki nowym przepisom większość pociągów tego przewoźnika może zostać wyrzucona z centrum stolicy. Regulamin został w sposób forujący PKP Intercity, gdyż gwarantuje pociągom tej kategorii priorytet przy przydzielaniu tras.

Od grudnia Centralna Magistrala Kolejowa zostanie zamknięta dla pociągów, które nie będą w stanie osiągnąć prędkości 120 kilometrów na godzinę.

Redaktor naczelny czasopisma "Z biegiem szyn" zauważa, że zmiany w regulaminie są niekorzystne dla Przewozów Regionalnych, a neutralne dla PKP Intercity. Zwraca uwagę na to, iż spółki PKP PLK i PKP Intercity należą do jednej grupy kapitałowej. Na zmianach w regulaminie mają stracić tylko Przewozy Regionalne, które wyszły z PKP i uruchamiając pociągi InterRegio odebrały część pasażerów spółce Intercity.

Urząd Transportu Kolejowego może nałożyć karę finansową w wypadku stwierdzenia niesprawiedliwego traktowania przewoźników przez PLK. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych liczą na wypracowanie kompromisu w tej sprawie i na razie nie planują składania oficjalnej skargi.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com