TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W pierwszym półroczu br. liczba podróżnych obsłużonych przez firmę PolskiBus.com, potentata tanich połączeń autobusowych, była o ok. 65 proc. wyższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na niektórych trasach liczba podróżujących prawie się podwoiła.
reklama
Przewoźnik zapowiada zwiększanie częstotliwości połączeń i nowe trasy. Dobrze sobie radzą zarówno połączenia krajowe, jak i zagraniczne. Jeśli pojawiłaby się taka możliwość, firma chciałaby wejść na rynek kolejowy.
"W ciągu ostatnich dwóch lat firma przynosiła zyski, więc jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników finansowych i operacyjnych" - mówi Brian Souter, prezes zarządu PolskiBus.com. "Chociaż nasza marka ma silną pozycję w segmencie międzynarodowych usług transportowych, głównym celem będą jednak usługi krajowe, na terenie Polski. Na rynku operuje wielu innych przewoźników, którzy obsługują trasy międzynarodowe i robią to całkiem dobrze" - dodaje.
W sierpniu firma ogłosiła wprowadzenie do swojej sieci połączeń czterech nowych linii, dwóch międzynarodowych: Warszawa-Wilno, Szczecin-Berlin oraz dwóch krajowych: Szczecin-Gorzów Wlkp.-Poznań-Wrocław oraz Wrocław-Opole-Kraków. Dodatkowo zwiększy częstotliwość połączeń na najbardziej popularnych trasach, np. między Wrocławiem a Krakowem będą 33 kursy w ciągu dnia.
Przewoźnik nie obawia się konkurencji ani ze strony kolei, ani tanich linii lotniczych.
"Im lepsza będzie jakość transportu publicznego, tym więcej osób będzie z niego korzystać - mówi szef taniego przewoźnika autobusowego. -Nie postrzegałbym raczej innych środków transportu jako zagrożenia. Nasza oferta jest unikatowa, kreujemy własny rynek. Naszym głównym konkurentem są samochody prywatne" - mówi Brian Souter.
Spółka nie planuje ograniczenia połączeń w związku z zakończeniem modernizacji na niektórych liniach kolejowych. Przeciwnie, zamierza podnieść poziom obsługi i zintensyfikować kursowanie na wybranych trasach (na przykład z Warszawy do Gdańska).
"Najchętniej obsługiwałbym część połączeń kolejowych, tak jak to ma miejsce w Wielkiej Brytanii, gdzie jesteśmy partnerami z Virgin i prowadzimy połączenia na West Coast Main Line, głównej linii kolejowej w Wielkiej Brytanii łączącej Londyn z regionami West Midlands, North West England, północną Walią i południową Szkocją" - mówi Brian Souter.
Jego zdaniem w krajowym polskim transporcie kolejowym powinno również być miejsce dla prywatnych przewoźników.
Gdyby pojawiła się taka możliwość, na pewno byśmy ją rozważyli. Nasze umiejętności w zakresie zarządzania i umiejętności marketingowe mogłyby przynieść ogromne korzyści dla polskiej kolei. W przyszłości chciałbym zobaczyć w Polsce rozwinięty system transportu publicznego, który zawierałby wszystkie niezbędne elementy: transport kolejowy, powietrzny, dobre drogi. Wszystko to sprawia, że kraj funkcjonuje prawidłowo" - zapewnia Souter.
Jak wynika z badań prowadzonych przez specjalizującą się w wyszukiwaniu tanich połączeń platformę rezerwacyjną e-podróżnik, pasażerowie podczas wyboru środka transportu wciąż najbardziej zwracają uwagę na cenę. W ubiegłym roku tylko za pośrednictwem tego portalu sprzedano 250 tys. biletów. W bieżącym prawdopodobnie liczba ta zwiększy się do 400 tys.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami