TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-06-09 - Nowe rozporządzenie w sprawie kąpielisk

W życie weszło nowe rozporządzenie ministra zdrowia dotyczące ewidencji kąpielisk, a także sposobu oznakowania kąpielisk oraz miejsc, w którym one występują.

reklama


Kąpieliska, podobnie jak miejsca wykorzystywane do kąpieli mają być wyraźnie oznaczone. Na tablicach informacyjnych będą widniały podstawowe wiadomości. Za tablice odpowiadają organizatorzy kąpielisk.

Na umieszczonych w widocznym miejscu tablicach muszą znaleźć się takie informacje jak: nazwa kąpieliska, adres, telefon, adres strony internetowej właściwego urzędu gminy odpowiedzialnego za wyznaczenie oraz prowadzenie ewidencji kąpielisk, a także udzielanie informacji. Należy ponadto podać nazwę lub imię i nazwisko, adres i nr tel. organizatora kąpieliska, a także adres i numer telefonu właściwego państwowego inspektora sanitarnego, który sprawuje kontrolę nad danym kąpieliskiem, a także adres strony internetowej serwisu kąpieliskowego prowadzonego przez Główny Inspektorat Sanitarny. Na tablicy powinny pojawić się wiadomości dotyczące aktualnej oceny jakości wody w kąpielisku, jej klasyfikacji, a także informację o zakazie kąpieli bądź zalecenie niekąpania się, ze wskazaniem powodu decyzji.

W chwili, kiedy na kąpielisku obowiązuje stały zakaz kąpieli, właściwy wójt, burmistrz bądź prezydent miasta musi oznakować obszar czytelną informacją o zakazie podając, jego uzasadnienie.

Od 1 stycznia przyszłego roku organizator będzie musiał podawać na tablicy informacyjnej ogólny opis wody w kąpielisku w języku technicznym, który zostanie sporządzony w oparciu o profil wody w kąpielisku. Turyści zyskają również informacje na temat ewentualnych zanieczyszczeń wody oraz liczbie dni, w których kąpiel była zakazana podczas poprzedniego sezonu kąpielowego.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com