TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-03-23 - Co turyści kupują na Wakacje.pl?

Chętniej większymi rodzinami, niezmiennie szybko i wygodnie samolotem, w najbogatszej opcji wyżywienia i dobrze ocenionym hotelu. Dzięki spokojnej atmosferze, w turystycznym świecie, znowu do ulubionych destynacji z największymi biurami podróży i sporym wyprzedzeniem. Tak przedstawiają się najciekawsze kryteria lutowych zakupów. Poniżej kolejna analiza sprzedażowa dwóch portali turystycznych: Wakacje.pl oraz EasyGo.pl.

reklama


Jak i z kim?

Klienci Wakacje.pl i EasyGo.pl najchętniej podróżują w parach. Te rezerwacje stanowią ponad połowę wyborów. Familijne wycieczki cieszą się podobnym zainteresowaniem co w zeszłym roku, ale rodzice coraz częściej zabierają ze sobą dwoje dzieci. Dla odmiany lubimy także odpocząć w pojedynkę, wyjazdy singli to 6 proc. udziału w lutowej sprzedaży. W porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku nieznacznie spadło zainteresowanie wyjazdami w małych grupach i pozostałych niestandardowych konfiguracjach.





Za ile?

Kolejny miesiąc nowego roku utrzymuje tendencję droższych imprez. W poszukiwaniach jakości klienci przeznaczyli w lutym na wakacje średnio 5521,57zł, a to o 70,91zł więcej niż rok temu.

Na podobnym poziomie sprzedaży utrzymały się najdroższe wyjazdy, zyskały ekonomiczne propozycje z przedziałów między 2000-4000zł, a najmniejszą 8-proc. popularnością, podobnie jak w styczniu, cieszyły się najtańsze propozycje urlopowe.

Na ile?

W imię zasady krócej, ale częściej, w lutym to po raz kolejny najwięcej pojawiło się 7-dniowych wyjazdów. Zdecydowało się na nie 61 proc. wszystkich, dokonujących rezerwacji klientów. Na dwa razy dłuższy wypoczynek pozwolił sobie co czwarty turysta, a pozostałe niestandardowe długości pobytów zyskały w tym roku na popularności i stanowiły 16 proc. udziału w sprzedaży.

Kierunki POP turystyki

Zmiany, które najlepiej widać w zestawieniu lutowym, obrazują odradzający się porządek w branży. Po zeszłorocznych niepokojach nie ma już śladu i Egipt z wynikiem 34 proc. odzyskał pozycję lidera. Kierunki, które zyskały na Jaśminowej Rewolucji, zajmują dzisiaj dwa pozostałe miejsca na podium. Turcja z 12-proc. udziałem w sprzedaży oraz Hiszpania z 11 proc. wśród wyborów klientów obu portali. Greckie wyspy, stanowiące spokojną ostoję, pomogły utrzymać tą destynację wśród najchętniej wybieranych - 9 proc.użytkowników zdecydowało się w większości na wypoczynek właśnie na nich. Atrakcyjna cenowo i ciepła Tunezja stopniowo zyskuje na popularności i w lutym zdecydowało się na nią 6 proc. klientów, czyli nieco więcej niż przed rokiem.





Egzotyka

Kenia ponownie zdominowała wybory Polaków i z 36-proc. udziałem w sprzedaży, a zostawiła w tyle egzotyczną konkurencję, poprawiając swój zeszłoroczny wynik o blisko 10 proc. Kolejne miejsca zajęły bardziej oddalone kierunki, jak Dominikana oraz Indie. W zestawieniu nieco zyskał Meksyk, a Tajlandia z 6-proc. wynikiem wprowadziła kolejny, azjatycki akcent, zastępując Państwo Środka. Swoją pozycję zachowała Kuba, podobnie jak w lutym 2011 roku, 8 proc. klientów wybrało ją na zimowy wypoczynek.

Hotele

W Egipcie Polacy najchętniej wypoczywali w olbrzymim i luksusowym obiekcie marki Iberotel. A W Turcji najpopularniejszy okazał się atrakcyjnie położony i oferujący pyszne jedzenie hotel Eftlaia Resort. A W Hiszpanii najchętniej wybierany był hotel Taro Beach na Fuertaventurze. A W Grecji najchętniej odwiedzanym obiektem został położony na malowniczej wyspie Zakynthos hotel Golden Sun.

Tunezja, podobnie jak Egipt, skusiła klientów sieciowym kompleksem pełnym rozrywek i atrakcji.

Biura Podróży

Lutowy ranking otwiera Itaka. 18 proc. klientów wybrało ofertę spośród propozycji opolskiego biura.

Kolejne miejsca zajmują zyskujące po kilka punktów Wezyr i Sun&Fun. Tuż za podium, z dobrym, 9-proc. wynikiem, uplasował się Neckermann.

Listę zamyka Alfa Star, której oferty wybrało 7 proc. wszystkich rezerwujących klientów.





Rezydenci

Kolejny raz najwięcej dobrych opinii zebrali opiekunowie, pracujący pod marką Grecos Holiday. Ze zbliżonymi rezultatami po piętach depczą im przedstawiciele Ecco Travel i Alfy Star. Ostatnie dwa miejsca w najlepszej piątce zajęły Sun&Fun oraz Matimpex Travel. Warto zauważyć, że różnice między biurami mieszczą się w granicach 1 punktu. Dobre oceny oddające profesjonalizm i zaangażowanie, w porównaniu do zeszłego roku, znacznie wzrosły.

Dojazd

Szybkość przemieszczania sprawia, że wciąż najpopularniejszy jest transport samolotowy. We własnym zakresie postanowiło wyjechać 15 proc. turystów, a autokary cieszyły się taką samą popularnością jak przed rokiem i osiągnęły 3 proc. udział w całej sprzedaży.

Wyżywienie

Wypoczywając, w pełnych atrakcji kompleksach, klienci najchętniej wybierają najbogatszy pakiet wyżywienia w postaci All Inclusive. W tym roku jest to 67% wszystkich rezerwacji. Kosztem najatrakcyjniejszej opcji tracą nieco dwa posiłki, które zanotowały spadek zainteresowania i osiągnęły 17% wynik. Na podobnym 3% poziomie utrzymują się śniadania oraz wyżywienie we własnym zakresie. Z pozostałych, zgodnych z programem imprez, opcji korzysta 10% Polaków, wykupujących urlop.

Last minute

Łowcy promocji skorzystali z atrakcyjnych ofert i wyjazdy z ostatniej chwili stanowiły 22 proc. ogólnej sprzedaży. Oznacza to ponad 6-proc. wzrost.

Wcześniej Taniej

Na wysokim poziomie utrzymuje się sprzedaż Wcześniej Taniej. Ponad 60 proc. klientów, korzystających z portali Wakacje.pl i EasyGo.pl, planuje wypoczynek ze sporym wyprzedzeniem.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com