TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-03-12 - Kto ma chrapkę na Modlin?

Podwarszawskie lotnisko w Modlinie ma rozpocząć działalność już tej wiosny. Współpracę z portem jak na razie zadeklarowały dwie tanie linie lotnicze: Ryanair i Wizzair. Nieoficjalnie chętnych jest o wiele więcej, a problemy stricte logistyczne.

reklama


Póki co znane już są trasy irlandzkiego przewoźnika, który zaproponuje w sumie osiem lotów: do Brukseli, Budapesztu, Dublina, Mediolanu, Londynu, Oslo, Rzymu i Sztokholmu. Co da mu roczny wynik - 700 tys. obsłużonych pasażerów. Wizzair niedawno ogłosił, że od lipca przenosi swoją bazę ze stołecznego portu do Modlina.

Już teraz wiadomo, że nowe lotnisko stanowić będzie łakomy kąsek dla przewoźników, szczególnie tych, którzy mocno liczą koszty. Jeśli kogoś nie stać będzie na Warszawę wybierze Modlin. Port ma do zaoferowania pas startowy liczący 2,8 km, o szerokości 60 metrów. Co nie wyklucza przyjęcia nawet największych samolotów typu Boeing, czy Airbus. Lotnisko ma być wyposażone w system nawigacyjny ILS poziomu drugiego. Jeśli chodzi o przepustowość, ta również wygląda obiecująco - docelowo 2 miliony pasażerów rocznie.

Prestiżu Modlinie mają dodać prywatne odrzutowce rosyjskiej reprezentacji, która rozegra w Warszawie obydwa mecze grupowe.

Pierwszym poważnym sprawdzianem podwarszawskiego Modlina będzie Euro 2012. Co prawda port nie będzie działał samodzielnie, bo ma za zadanie głównie wspierać Lotnisko Chopina, to i tak wymagana będzie do pracowników pełna gotowość.

Modlin leży niespełna 35 km na północny zachód od Warszawy. Problem transportu pasażerów został rozwiązany przynajmniej tymczasowo. Na razie pociągi dojeżdżają do stacji w Nowym Dworze Mazowieckim, skąd pasażerów będą wozić do odległego o pięć kilometrów lotniska autobusy. W przyszłości ma powstać stacja bezpośrednio przy terminalu, co stanowiłoby najwygodniejszą formę komunikacji. Usprawnione ma też zostać połączenie drogowe. Kierowcy, oprócz połączenia drogowego na lewym brzegu Wisły, czyli drogi S7, będą mieli możliwość dojazdu od drugiej, tzn. praskiej strony: ulicą Modlińską, potem obwodnicą Jabłonny prosto do Modlina drogą wojewódzką nr 630. Na lotnisko można dostać się także komunikacją podmiejską.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com