TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-02-02 - Więcej skarg na przewoźników kolejowych

W 2014 roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło 1 608 skarg od pasażerów na przewoźników kolejowych oraz zarządców infrastruktury i dworców. W porównaniu do 2013 roku liczba skarg wzrosła o 42,68%.

reklama


Głównymi przyczynami skarg były opóźnienia pociągów, brak informacji o połączeniach, brak właściwych zapowiedzi, niewłaściwe warunki podróżowania związane z przepełnieniem, zbyt niską/wysoką temperaturą, brakiem czystości, niedostępnością toalet. Wszystkie skargi były rozpatrywane poprzez wszczynanie postępowań przez Urząd lub też odpowiednie podmioty pod nadzorem Prezesa UTK.

W celu stwierdzenia stanu faktycznego przeprowadzono w wymienionych wyżej kwestiach ponad 150 działań kontrolno-nadzorczych u pasażerskich przewoźników kolejowych oraz zarządców infrastruktury kolejowej.

Prezes UTK zakończył w 2014 roku 21 postępowań administracyjnych (16 postępowań w 2013 roku), w wyniku których stwierdzono: stosowanie przez przewoźników kolejowych bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów; naruszenia przepisów rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

Ponadto w prowadzonych postępowaniach Prezes UTK stwierdził niewykonanie przez przewoźników kolejowych i zarządcę infrastruktury wcześniejszych decyzji, stwierdzających naruszenia przepisów z obszaru kolejnictwa i obligujących do usunięcia nieprawidłowości w wyznaczonym terminie.
Spośród 21 wydanych decyzji administracyjnych w 5 nałożono karę pieniężną na podmioty kolejowe.

Łączna suma nałożonych w 2014 roku kar pieniężnych przez Prezesa UTK wyniosła 1 411 706,58 zł. Najwyższa nałożona w 2014 roku kara pieniężna wyniosła 1 022 425,80 zł, natomiast najniższa 5300 zł.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com