TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Problemy europejskich przewoźników w połączeniu z rosnącym popytem linii lotniczych w rejonie Azji i Pacyfiku na samoloty szerokokadłubowe sprawiły, że w ubiegłym roku ceny samolotów wąskokadłubowych dalekiego zasięgu spadły o 10 procent.
reklama
Przez cały zeszły rok spadały ceny zarówno na Airbusy 320 jak i Boeingi 737, uważane za konie pociągowe światowego lotnictwa cywilnego. Ta tendencja dotknęła głównie samoloty starszej generacji.
Średnia cena Boeinga 737-300 i Boeinga 737-400 spadła odpowiednio o 14,3 proc. i 19,3 proc. Ceny nowocześniejszych samolotów, takich jak Boeing 737-800 czy Airbus A320 ustabilizowały się.
Jednym z czynników odpowiedzialnych za obniżkę cen jest niestabilność finansowa na, dotychczas uchodzących za najmocniejsze, rynkach Europy i Ameryki Północnej.
Mimo to Boeing i Airbus utrzymują wzrost liczby zamówień na stałym poziomie. Europejski koncern tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku zapewnił sobie ponad 400 nowych zamówień. Boeing zdobył ponad 200 nowych zamówień. firmy zawdzięczają to w głównej mierze restrukturyzacjom we flotach powietrznych przewoźników. Utrzymuje się duży popyt na dostawy samolotów na Bliskim Wschodzie, w Azji i w regionie Pacyfiku.
Zdaniem dyrektora wykonawczego AviaAM Leasing Justinasa Gilysa, niektórzy przewoźnicy są skłonni poczekać aż na rynku pojawią się najnowsze generacje samolotów jak A320 neo czy B737 max, zamiast inwestować w obecnie produkowane starsze modele.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami