TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-05-22 - Czy Ryanair naprawdę pozostanie tanią linią lotniczą?

Ryanair, zanotował w ubiegłym roku fiskalnym rekordowe zyski. Spółce nie przeszkodził w tym nawet 30-procentowy wzrost kosztów paliwa.

reklama


Przewoźnik poprawił tym samym wynik z zeszłego roku o 25 proc. Przychody okazały się o 19 proc. większe i wyniosły 503 mln euro zysku. Ruch pasażerski również wzrósł - o 5 proc. O 16 procent wzrosły średnio ceny biletów.

Według prognoz samego przewoźnika, tak rekordowy wynik nie powtórzy się w tym roku. Zyski mają być mniejsze o około 20 procent i mają pozostać na poziomie 400-440 mln euro. Przyczyny tego stanu rzeczy należy doszukiwać się w rosnących cenach paliw (w 2012 roku odnotowano wzrost o 30 procent). Koszty paliwa mają wzrosnąć dla Ryanaira o 320 mln euro. Nie bez znaczenia jest również malejące zainteresowanie pasażerów podróżami lotniczymi. Wśród innych niesprzyjających dla wyników finansowych przewoźnika zjawisk należy wymienić recesję, wahania kursów walut, a także nowe trasy będące w fazie rozruchu sprawią.

W 2011 roku Ryanair przewiózł 75,8 mln klientów. Nie przeszkodziły mu w tym 16-procentowe podwyżki cen biletów związane z rosnącymi cenami paliwa. Przewoźnik planuje w tym roku kolejne podwyżki, ale nie większe niż 3-procentowe. Linie chcą mimo wszystko pozostać w gronie tych tanich i liczą optymistycznie na ożywienie na rynku w drugiej połowie 2012 roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com