TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2014-11-28 - Jak przyciągnąć hotelowych gości w martwym sezonie?

Grudzień nie bez powodu nazywany jest małym sezonem.

reklama


Najważniejszym punktem miesiąca są oczywiście wyjazdy świąteczne i sylwestrowe, ale nie można zapominać o jak najlepszym wykorzystaniu poprzedzających ten czas tygodni. Klub travelowy Travelist.pl zajmujący się sprzedażą pobytów hotelowych w najlepszych na rynku cenach, przedstawia kilka pomysłów na to, czym warto zająć się teraz, by ta zima okazała się lepsza niż poprzednia.

Liczba osób z zagranicy, które odwiedzajÄ… PolskÄ™, roÅ›nie z roku na rok. Ostanie miesiÄ…ce w roku to czas, w którym szczególnie w nadbaÅ‚tyckich miejscowoÅ›ciach pojawia siÄ™ wielu goÅ›ci zza naszej zachodniej granicy. I mimo, iż sÄ… to pobyty krótkie, to jednak mogÄ… być dochodowe. Cudzoziemcy zostawiajÄ… podczas takich pobytów sporo. ZnacznÄ… część ich wydatków stanowiÄ… opÅ‚aty za hotele, które wg danych GUS przodujÄ… przy wyborze miejsca na nocleg. Warto wiÄ™c wziąć to pod uwagÄ™, chcÄ…c zwiÄ™kszyć zyski hotelu zimÄ….

GrudzieÅ„ to obecnie tak zwany mini sezon. ÅšwiÄ™ta i Sylwester coraz częściej stajÄ… siÄ™ dla Polaków okazjÄ… do wyjazdu. Sprzedaż pobytów Å›wiÄ…tecznych i sylwestrowych zaczyna siÄ™ już w październiku. Istnieje niewielka, lecz zdecydowana grupa ludzi, którzy wybierajÄ… Å›wiÄ™ta w hotelu. Choć rezerwacji takich jest iloÅ›ciowo niedużo, to Å›rednia wartość rezerwacji daje na koniec dnia caÅ‚kiem satysfakcjonujÄ…cy wynik finansowy. Oczekiwania ludzi nie sÄ… wówczas bardzo wygórowane - wystarczy kolacja Å›wiÄ…teczna i kulig nadajÄ…cy zimowo-Å›wiÄ…tecznego klimatu. Jeszcze uda siÄ™ zdążyć z zaplanowaniem takich atrakcji i przyciÄ…gniÄ™ciem goÅ›ci do swojego hotelu w grudniu.

Jesienno-zimowa aura płata figle. Kiedy za oknem hula wiatr, a pogoda przestaje sprzyjać spacerom, sportom na świeżym powietrzu czy zwiedzaniu okolicy, dobrze jest zadbać o atrakcje wewnątrz obiektu. Dobre SPA, czysty basen, jacuzzi czy sauny mogą doskonale zrekompensować brzydką pogodę. Jeśli nie masz w swoim hotelu możliwości na organizację centrum SPA rodem z Dalekiego Wschodu, zatrudnij profesjonalnych masażystów oraz dobrze wykwalifikowane kosmetyczki. Wysokiej klasy personel może okazać się dużo bardziej wartościowy niż egzotyczne wnętrza.

Branża turystyczna coraz częściej i coraz śmielej sięga po nowinki technologiczne. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi ułatwiających aktywne poszukiwanie nowych klientów -począwszy od promocji w wyszukiwarkach internetowych, Google Adwords po działania na szerszą skalę, jak członkostwo w klubach travelowych. Te ostatnie inwestują duże pieniądze na kampanie w internecie, przez co są doskonałym narzędziem dla hotelarzy, którzy nie posiadają szerokiej wiedzy z online marketingu.

Poprzez takÄ… współpracÄ™ mogÄ… w sposób optymalny, efektywny i co ważne bezpÅ‚atny zarzÄ…dzać promocjÄ… swoich obiektów w sieci. Poza tym kluby travelowe chÄ™tnie dzielÄ… siÄ™ swojÄ… wiedzÄ… w zakresie analiz rynku i trendów konsumenckich. BorykajÄ…ce siÄ™ z posezonowymi pustkami hotele w Polsce czÄ™sto nie mogÄ… pozwolić sobie na wydatek w postaci indywidualnej reklamy o bardzo szerokim zasiÄ™gu. W takim wypadku współpraca z klubem travelowym jest rozwiÄ…zaniem optymalnym.

"Kluby travelowe Å‚Ä…czÄ… funkcjonalność portalu rezerwacyjnego z możliwoÅ›ciÄ… unikalnej promocji obiektu w spójnÄ… caÅ‚ość. To kanaÅ‚y sprzedaży online, które umożliwiajÄ… dotarcie z hotelowÄ… ofertÄ… do wyselekcjonowanej grupy potencjalnych klientów zainteresowanych wyjazdem. StworzyliÅ›my Travelist.pl wÅ‚aÅ›nie w celu skupiania wysokich jakoÅ›ciowo ofert dla klubowiczów oraz promowania ich dziÄ™ki inwestowaniu wysokich nakÅ‚adów finansowych. Nasi partnerzy biznesowi korzystajÄ… ponadto z doÅ›wiadczenia i kompetencji zespoÅ‚u Travelist.pl, a klubowicze czujÄ… siÄ™ bezpieczni, że otrzymajÄ… tylko sprawdzone obiekty. Do naszego klubu w tej chwili należy już ponad 1 milion użytkowników, którzy mogÄ… wybierać z szerokiej oferty hoteli, pensjonatów i obiektów hotelowych" - mówi Tomasz NowiÅ„ski, pomysÅ‚odawca i zaÅ‚ożyciel Travelist

To co ważne i o czym muszą pamiętać hotelarze współpracujący z klubami to przede wszystkim atrakcyjność oferowanych pobytów. Obiekty hotelowe muszą dbać o to, by ich oferta była kusząca. Ale co ważne, by było tak i na papierze i w rzeczywistości. Kiedy mamy już odpowiednio przygotowaną ofertę, narzędzie do jej sprzedaży w postaci klubu, to teraz zatroszczmy o to, by zachęcić klientów do skorzystania właśnie z naszego obiektu.

Dobra cena to najlepszy magnes na turystów, tym bardziej jeÅ›li jest ona dedykowana tylko dla konkretnej grupy. Warto zatem zadbać o preferencyjne ceny dla klubowiczów. OdrobinÄ™ taÅ„sza oferta z pewnoÅ›ciÄ… przykuje uwagÄ™ turystów. Aby nie stracić, niższÄ… cenÄ™ za oferowany pobyt możemy zrekompensować sobie pakietowaniem usÅ‚ug dodatkowych w postaci wyżywienia czy spa wliczonymi w ofertÄ™ - podwyższajÄ…c w ten sposób wartość koszyka zakupowego. To nic innego jak stara dobra zasada marketingowa: zaoferuj wiÄ™cej, ale za niższÄ… cenÄ™ jednostkowÄ…. Zabiegi spa czy gastronomia to ponadto usÅ‚ugi obciążone wysokÄ… marżą. UdzielajÄ…c dodatkowych zniżek lub częściowych voucherów zwiÄ™kszamy konsumpcjÄ™ tychże usÅ‚ug, a tym samym możemy zapewnić sobie wyższe zarobki.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com