TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-04-19 - Hotelarze mówią nie serwisom zakupów grupowych

TravelClick, internetowy portal dla hotelarzy przepytał managerów hoteli na temat ich przekonania w związku z korzystaniem z serwisów zakupów grupowych. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że zainteresowanie tego typu kanałami sprzedaży wśród hotelarzy słabnie.

reklama


Spośród 900 hoteli na całym świecie, do współpracy z serwisami zakupów grupowych przyznało się 40-proc. badanych, z czego 38-proc. nie jest przekonana do tego typu pośrednictwa i nie zamierza w przyszłości ponownie korzystać z promocji, które oferują portale.

Inne badanie dotyczące podobnych preferencji, przeprowadzone zostało na grupie 400 obiektów z całej Europy. Wyniki pokazały, że 27% planuje w najbliższym czasie podjąć współpracę z serwisem zakupów grupowych. Z kolei 17% już próbowało i nie ma zamiaru tego powtarzać. Za przyczyny hotelarze podają: niewystarczającą ilość przychodów za pokój, brak zwrotu kosztów akcji, niewłaściwy kaliber klientów. Wielu przyznało, że deal nie był tak udany jak oczekiwano.

Serwisem zakupów grupowych, z którym najczęściej współpracowały hotele był Groupon (60%), następnie LivingSocial (28%) oraz JetSetter (15%).

Hotelarze swoją decyzję o podjęciu współpracy z podobnym portalem opierają na oczekiwanym wzroście obłożenia miejsc także poza sezonem, tym samym większej ilości sprzedanych miejsc noclegowych, w krótszym czasie. Promocja i pozyskanie nowych klientów to jedno z ważniejszych założeń tej współpracy. Być może większe firmy mogą sobie pozwolić na tego typu "rozrzutność", by za bezcen sprzedawać swoje usługi. Jednak dla mniejszych obiektów takie koszta mogą okazać się nieopłacalne. Chyba, że miałaby to być ostatnia deska ratunku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com