TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Tysiące turystów odwiedziło Poznań w weekend 4-5 czerwca w czasie IV edycji akcji "Poznań za pół ceny" organizowanej przez Poznańska Lokalną Organizację Turystyczną. Projekt corocznej wyprzedaży usług turystycznych doczekał się już pierwszych stałych klientów.
reklama
W dniach 5-6 czerwca Poznań oferował usługi turystyczne o 50% taniej. Zniżki obowiązywały w hotelach, restauracjach, muzeach, centrach spa, zoo, palmiarni, ale i taniej można było zagrać w paintball, squash czy boule. Największe oblężenie przeżyły poznańskie restauracje, w których trudno było o wolny stolik. Po raz pierwszy zabrakło wolnych pokoi w niektórych hotelach.
Ogromnym zainteresowaniem cieszył się też program turystyczny. W ramach akcji "Poznań za pół ceny" zorganizowano kilkanaście tras spacerowych, które prowadzone były poprzez najbardziej znane atrakcje turystyczne Poznania, takie jak Ostrów Tumski z katedrą czy Stary Rynek z Ratuszem. Nie zabrakło jednak także unikalnych propozycji. Z przewodnikiem można było zwiedzić komnaty Zamku Cesarskiego, podziemia kościoła farnego, czy wybrać się na wycieczkę Szlakiem Modernizmu czy Szlakiem Piwa. Rekordy frekwencji bił Fort I, po raz pierwszy w historii udostępniony turystom. Na miejscu urządzono obóz wojskowy, a po jego wnętrzach oprowadzali przewodnicy przebrani w historyczne mundury. W ciągu dwóch dni obejrzało go trzy tysiące osób.
Miasto przeżyło prawdziwy najazd turystów. Niektórzy z nich przyjechali już po raz kolejny i zapowiadają przyjazd także podczas następnych edycji. Strona internetowa akcji zanotowała 705 tys. wyświetleń.
Już w przyszłym tygodniu naukowcy z Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego przedstawią raport na temat akcji "Poznań za pól ceny". Wówczas poznamy dokładne dane dotyczące skuteczności akcji, dowiemy się o ile więcej sprzedano noclegów, posiłków i biletów niż w inne weekendy oraz jak akcję ocenili turyści.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami