TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2013-12-06 - Sektor HoReCa kształtuje gusta klientów?

Badania przeprowadzone przez firmę Staropolanka wskazują, że klienci ufają tym markom, które znają z sektora HoReCa. Goście budują bowiem w ten sposób świadomość marki i chętniej sięgają po produkty z którymi zetknęli się na przykład w hotelu.

reklama


Okazuje się, że klienci bacznie obserwują, jakiego rodzaju produkty są wykorzystywane przez sektor HoReCa. "Sektor HoReCa jest bardzo ważnym kanałem sprzedaży w kontekście zarówno biznesowym, jak również marketingowym. Obecność produktów w tym sektorze pozwala na budowanie świadomości marki oraz wiarygodności spółki, co w sytuacji deprecjonowania cen detalicznych oraz rozwoju marek własnych ma ogromne znaczenie" - zaznacza Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU.

Stykając się z pewnymi produktami w hotelach bądź restauracjach, klienci wyrabiają sobie opinie na ich temat. Najczęściej marki wykorzystywane przez sektor HoReCa kojarzone są wysoką jakością, a goście obdarzają je zaufaniem. W życiu codziennym klienci również chętniej wybierają tego rodzaju towary.

Osiągniecie zamierzonych celów nie jest jednak proste. "Niestety, nie istnieje jedyna słuszna i sprawdzona metoda zaistnienia w sektorze HoReCa. Bo gdyby tak było, mielibyśmy dwie, maksymalnie trzy marki wody w tym kanale. A tymczasem rynek HoReCa jest dzisiaj bardzo rozdrobniony i przepełniony wieloma mniej lub bardziej znanymi brandami, co wynika również z faktu, że klienci poszukują rozwiązania, które pozwoliłoby im wyróżnić się na tle konkurencji" - komentuje wiceprezes zarządu.

Nie dziwi zatem, że wielu przedsiębiorców zabiega o to, aby ich produkty trafiały do restauracji bądź hoteli. Liczą bowiem, że taka droga dystrybucji będzie dla nich dodatkową formą promocji .



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com