TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-03-05 - Jakie lokale wybierają Polki?

Polki do kawiarni chodzą w celach towarzyskich, a jak chcą zjeść posiłek poza domem, najczęściej wybierają pizzerię lub restaurację lokalną - tak wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

reklama


Połowa kobiet deklaruje, że chodzi do restauracji. Wybierając lokal kobiety znacznie częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na różnego rodzaju szczegóły. Kobiety oceniają lokal pod różnymi względami, przy czym oprócz dobrego jedzenia, które jest najważniejsze bez względu na płeć, dla kobiet znacznie istotniejsze są takie cechy jak: atrakcyjne ceny, dogodna lokalizacja czy krótki czas oczekiwania na zamówienie.

Czynniki decydujące o wyborze restauracji (TOP 10)





Źródło: Badanie "Konsument w restauracji", ARC Rynek i Opinia, grudzień 2014

Kobiety częściej od mężczyzn wybierają restauracje lokalne i pizzerie sieciowe jako miejsca, gdzie spożywają posiłek. Patrząc na deklaracje respondentów, kobiety częściej są w stanie przymknąć oko na pewne niedociągnięcia w restauracji - niekompetentną obsługę czy niesmaczne jedzenie. Wprawdzie również deklarują, że takie elementy by im przeszkadzały w lokalu, ale w większym stopniu dopuszczają ponowne skorzystanie z takiej restauracji niż mężczyźni.

Kobiety nieco częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie - zarówno sieciowe, jak i niezależne. Z kolei znacznie rzadziej konsumują kawę na stacjach benzynowych.

Najczęstsze miejsca picia kawy





Źródło: Cafe Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014

W kawiarni sieciowej kobiety najczęściej wybierają kawę latte (65%), kawę mrożoną (27%) oraz cappuccino (26%). Panie też częściej niż mężczyźni zamawiają inne napoje niż kawę, np. herbatę (19%).

Kobiety odwiedzają kawiarnie sieciowe z całkiem innych powodów niż mężczyźni. Głównym powodem dla kobiet jest spotkanie towarzyskie (42%) oraz zrobienie sobie przerwy podczas zakupów (31%).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com