TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
28 czerwca (piątek) 2013 r. na Lotnisku im. F. Chopina w Warszawie po raz trzeci odbędzie się "Dzień Podróżującego Konsumenta", organizowany przez Europejskie Centrum Konsumenckie. W godzinach 10:00 - 16:00 podróżni czekający na swój lot będą mogli zasięgnąć porad prawnych i konsultacji w zakresie praw pasażerów.
reklama
Tegoroczny sezon urlopowy jest pierwszym wakacyjnym okresem, kiedy obowiązują rozporządzenia unijne przyznające prawa pasażerom we wszystkich czterech środkach transportu (lotniczy, kolejowy, autokarowy i morski). Dzień Podróżującego Konsumenta będzie równocześnie początkiem dwuletniej kampanii informacyjnej Komisji Europejskiej, która ma na celu zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej praw pasażerów w różnych środkach transportu.
Aby uniknąć niepotrzebnych stresów i zakłóceń podczas podróży, Komisja Europejska opracowała i wdrożyła prawa pasażera we wszystkich czterech środkach transportu."Jest to jedno z ostatnich osiągnięć naszej polityki transportowej. U źródeł naszej kampanii leży przekonanie, że lepiej poinformowani konsumenci są bardziej skłonni do aktywnej obrony swoich praw" - wyjaśnia Siim Kallas, wiceprzewodniczący Komisji, komisarz do spraw transportu.
W przededniu kolejnego sezonu turystycznego na lotniskach i dworcach w całej Europie w tym w Brukseli, Atenach, Sofii, Pradze, organizowane są stoiska o charakterze informacyjnym i promocyjnym. To inicjatywa Komisji Europejskiej oraz Europejskich Centrów Konsumenckich. W Polsce akcja "Dzień Podróżującego Konsumenta" odbędzie się na Lotnisku Chopina w Warszawie oraz Lotnisku im. Jana Pawła II w Krakowie. Podczas wydarzenia eksperci ECK będą udzielać bezpłatnych konsultacji i porad prawnych oraz zapoznawać turystów z ich prawami. Podróżni będą mogli wziąć udział w specjalnie przygotowanym quizie z nagrodami i sprawdzić swoją wiedzę odnośnie praw pasażerów.
"Dzień Podróżującego Konsumenta" jest organizowany na początku sezonu urlopowego, gdyż jest to czas, w którym najwięcej osób wyjeżdża na wakacje. To dobry moment na przypomnienie praw podróżującym - wyjaśnia Piotr Stańczak, Dyrektor ECK. "Doświadczenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego pokazuje, że konsumenci często nie wiedzą,co robić np.: gdy lot zostanie opóźniony albo przewoźnik zagubi bagaż podczas przeładunku." Z badań Eurobarometru wynika, że 59% obywateli Unii Europejskiej podróżujących samolotem nie jest świadomych swoich praw pasażera przysługujących im podczas podróży.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Partnerami wydarzenia są: Komisja Europejska, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie, oraz Róża Thun, Posłanka do Parlamentu Europejskiego.
Rozpoczęta europejska kampania ma na celu zwiększenie świadomości podróżujących pasażerów na temat przysługujących im praw we wszystkich czterech środkach transportu ze szczególnym podkreśleniem dwóch nowych regulacji dotyczących transportu morskiego oraz autobusowo-autokarowego.
Jeden na sześciu Europejczyków cierpi z powodu niepełnosprawności. Ponadto, starzenie się europejskiego społeczeństwa oznacza, że będzie stale rosła liczba pasażerów, którzy potrzebują szczególnej pomocy ze względu na niepełnosprawność lub ograniczoną sprawność ruchową. Przepisy w zakresie praw pasażerów mają na celu zapewnienie osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej sprawności ruchowej takich samych
możliwości podróżowania jak innym obywatelom.
Więcej informacji szukaj na stronie: ec.europa.eu
Z informacją dotyczącą praw pasażerów można się zapoznać poniżej:
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami