TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Korzystając z połączenia lotniczego z Warszawy do Krakowa czy Katowic, podróżny może zapłaci o połowę mniej niż za bilet kolejowy.
reklama
Podczas gdy pokaźna liczba torów na głównych trasach kolejowych jest w remoncie, o pasażerów walczą linie lotnicze, w tym LOT. Jak pokazują dane za pierwszy kwartał 2011 r., ruch między portami regionalnymi wzrósł o 25 proc. w porównaniu z okresem styczeń - marzec 2010 r. Przyczyniła się do tego m.in. atrakcyjna dla podróżnych oferta przewoźnika.
Porównując czas, jak trzeba poświęcić na dotarcie, z Warszawy np. do Gdańska samolotem i koleją, wygrywają oczywiście linie lotnicze. Podróż samolotem potrwa ok. godziny, a pociągiem - sześć razy dłużej. Jeśli podróżny dokona rezerwacji biletu lotniczego w odpowiednio wczesnym terminie, zapłaci za niego o 100 zł więcej niż za ten kolejowy.
Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku oferowanych przez PLL LOT przejazdów z Warszawy do Krakowa, Katowic czy Poznania. PKP dociera do tych miejsc w mniej niż trzy godziny. Jednak loty na majowy weekend kosztują ze wszystkimi opłatami w obie strony ok. 200 zł, czyli o 100 zł mniej niż koszt przejazdu pierwszą klasą w pociągu. Trafiając na okazję, bilety do Katowic mogą kosztować 56,8 zł w jedną stronę, zaś do Rzeszowa - 44,2 zł.
PKP Intercity zapowiada, że po zakończeniu modernizacji linii do Gdańska, podniosą rękawicę rzuconą przez LOT. Jak na razie mogą konkurować o zainteresowanie pasażerów poprzez promocje oraz dbając o punktualność i czystość pociągów.
Do LOT-u oferującego loty na trasach do i z Warszawy ma dołączyć m.in. Eurolot, który zaoferuje podróżnym bezpośrednie połączenia między portami. Rynkiem krajowych połączeń lotniczych są zainteresowani także JetAir i Bartolini Air.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami