TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-04-18 - Większość Polaków spędzi wakacje nad... Bałtykiem

Większość z nas tegoroczne wakacje spędzi nad polskim morzem. Rodziny z dziećmi wybiorą Środkowe i Zachodnie Pomorze, chcący napawać się widokami i aktywnie spędzić wypoczynek udadzą się na Półwysep Helski. Z kolei imprezowicze tłumnie będą szturmować Zatokę Gdańską - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

reklama


Okazuje się, że ponad połowa (57%) Polaków już myśli o tegorocznych wakacjach. Pozostałe 53% zamierza spędzić je nad Bałtykiem. Co piąty z nas dokonał już nawet stosownych rezerwacji, 43% wciąż zastanawia się dokąd pojechać. Dziwi zatem fakt, że ubiegłoroczna pogoda nie zniechęciła Polaków do urlopu nad naszym morzem.

Jeśli chodzi o preferencje jakimi kierują się polscy turyści przy wyborze kurortu to są to na pewno: jakość plaży (90%), cena (88%), standard zakwaterowania (84%), zaplecze gastronomiczne (77%) oraz walory klimatyczno-zdrowotne (74%). Okazuje się, że opieka nad dziećmi to wciąż luksus, na który nie każdy z nas może sobie pozwolić - zaledwie 31% zwraca uwagę na tego typu udogodnienia.

Wśród najpopularniejszych miejscowości nadmorskich pierwsze miejsce zajmuje Kołobrzeg - 9%, dalej Gdańsk - 8%, Mielno - 6%, Łeba - 6%, Międzyzdroje - 6% oraz Sopot - 5%.

Na co narzekają turyści witający polskie morze? Czy w ogóle na wakacjach powinno się narzekać? W ubiegłym roku urlopowicze znad Bałtyku narzekali na pogodę - 27% oraz wysokie ceny - 17%. Dziwi zatem fakt, że aż 80% respondentów wybrałoby się na wycieczkę w to samo miejsce. Okazuje się, że tydzień to średnia długość pobytu turystów nad polskim morzem.

Regionem, w którym można znaleźć najtańsze noclegi pozostaje Półwysep Helski - 69% odpoczywających tam osób zapłaciło mniej niż 50 złotych. Ponad 60 procent z nas wydało na zakwaterowanie mniej, niż 50 złotych/na dzień. 17% z nas stać było na nocleg droższy, niż 80 złotych.

Przy wyborze miejsca 46% z nas kieruje się rekomendacjami znajomych. Dobrym źródłem opinii na temat miejscowości wypoczynkowych jest również internet - 32%. Wciąż pozostajemy odporni na reklamy, ulotki czy foldery - mniej niż 5% osób, przyznaje, że wybrało ten ośrodek właśnie po obejrzeniu reklamy.

"Badanie dotyczące planów wakacyjnych na 2012 rok" zostało zrealizowane metodą CAWI na panelu dostępowym epanel.pl w marcu 2012 r, na próbie N=1037, reprezentatywnej pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania. Badanie "Nadmorskie Destynacje Turystyczne 2011" zrealizowano metodą CAWI na epanel.pl w listopadzie 2011 r., na próbie N=1041, reprezentatywnej pod względem miejsca zamieszkania, wieku oraz płci, wśród osób, które w 2011 r. spędziły letni urlop nad polskim morzem. Autorem badań są ARC Rynek i Opinia.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com